Tenisky mají na rozdíl od herců ve světě kinematografie několik podstatných výhod. Nejen, že se nemusí učit scénář nebo trávit hodiny v maskérně, ale ani nemusí trpět při pohledu na svého kaskadérského dvojníka, jehož akrobatický kousek se zrovna nevydařil.

Ačkoliv jsou tenisky na filmovém plátně jako doma (čest výjimkách v podobě dokumentů o nudistech), málokdy jde o opravdu výrazný prvek. Proto jsme vybrali tři známé filmy, ve kterých tenisky jistě nepřehlédnete.

Forrest Gump

Známý voják, běžec, akcionář firmy Apple a krevetí magnát, si s sebou na plátno vzal tenisky Nike Cortez. No vlastně ne tak docela. Dala mu je totiž jeho přítelkyně Jenny. Podstatné ale je, že v nich dokázal přeběhnout skoro celou Ameriku, takže se jednalo o vcelku vydařený product placement. Paradoxem však je, že při tvorbě modelu Nike Cortez se zakladatelé značky více než inspirovali u konkurence v podobě značky Onitsuka Tiger, takže by asi bylo spravedlivější, kdyby si ve slavném filmu zahrály ony japonské tenisky.

Kill Bill

Protože spravedlnost na světě, jak vidno, není, objeví se čas od času někdo, kdo ji chce zjednat. Ženy to ale mají o něco těžší, protože z pistolí čiší testosteron a automobilové honičky s vehiklem bez posilovače jsou občas navzdory manifestům feministických hnutí opravdu nad jejich síly. Výjimky ale potvrzují pravidlo, čehož je důkazem Uma Thurman ve snímku Kill Bill. Ta neváhala a místo řečnického pultu zvolila ke změně světa meč, který není nabroušený o nic méně než její jazyk. Protože je to ale pořád ještě žena, která si zakládá na svém zevnějšku, stál před ní ještě nelehký úkol v podobě nalezení tenisek, jež by ladily s jejím žlutým úborem. Teniskám zmiňované značky Onitsuka Tiger se to ale nakonec přece jen povedlo.

Back to the Future

Futuristické tenisky, které Marty McFly obul ve filmové budoucnosti, byly původně jen šikovným product placementem. Hlas lidu však způsobil, že v roce 2011 skutečně vyšly, jednalo se ale jen o velmi limitovaný počet párů, které šly do prodeje skrze dobročinnou aukci. Výsledná cena byla navíc tak astronomická, že běžný smrtelník se s nimi potkal nanejvýš prostřednictvím svého monitoru. A co hůř – na rozdíl od filmové předlohy nebyly samozavazovací! To se však změnilo během loňského roku, kdy značka Nike oficiálně uvedla technologii, pomocí které se vaše tenisky samy zavážou, a aby dostála svému jménu, vydala tenisky Nike Mag znovu, tentokrát s „tkaničkami“, které se zavážou samy. Stinnou stránkou věci je ale stále cena, jež si nezadá s hodnotou automobilu střední třídy.

Šimon Andresek, www.Footshop.cz

Komentáře