Boeing 777X, luxusní dvoumotorový letoun určený především pro soukromé lety na velké vzdálenosti, má být na trhu dostupný už v roce 2020. Společnost Lufthansa teď představila nová transsonická křídla, se kterými by měl letoun dosahovat maximální rychlosti 954 km/h.
Čím více se blíží uvedení „Xka“ na trh, tím častěji se objevují nové zprávy odkrývající detaily, co nový stroj německé společnosti svým pasažérům nabídne. Po několika zprávách poskytujících detaily především o interiérech Boeingu 777X, které si mimochodem můžete prohlédnout v naší galerii, se nyní objevila další novinka.
Jedná se o nová transsonická křídla, které společnost ve spolupráci s americkou NASA zhruba posledních deset let vyvíjela. Křídla jsou extrémně tenká a pyšní se rozpětím 170 stop, což je necelých 52 metrů. Takového rozměru je možné dosáhnout díky speciálnímu nosníku, který je v křídlech nainstalovaný. Během vývoje, který je momentálně stále ve fázi konceptu, se podařilo inženýrům dosáhnout zvýšení dosavadní maximální rychlosti, která se pohybovala v rozmezí Mach 0.70-0.75 (834-894 km/h). Nyní se právě díky unikátním křídlům povedlo dosáhnout rychlosti Mach 0.80 (954 km/h). Celý projekt je součástí programu „Subsonic Ultra Green Aircraft“, který podporuje vývoj úspornějších a méně hlučných letounů. Co je důležité zmínit, je, že křídla zajišťují i lepší výkon celého stroje, což je sečteno se všemi ostatními vlastnostmi jasným znakem toho, že Lufthansa se chystá během roku 2020 přijít s opravdovou bombou. I když si nejsme úplně jistí, zdali je vhodné tento termín použít.
Samotný Boeing 777X dosáhl koncem loňského roku výrobního milníku, kdy byly sjednoceny hlavní části jeho trupu. Tedy předek, střed a zadní část letounu, poté byly přidány i motory. Jedná se o doposud největší letadlo s největším rozpětím křídel, které kdy německá společnost vyráběla. Teď jen musíme doufat, že Lufthansa splní sliby a Boeing 777X opravdu někdy během příštího roku uvidíme vzlétnout.
Michal Švehla