Je to sen? Není to sen! I dnes si stále můžete koupit takové automobilové veledílo, jako je pětilitrový atmosferický osmiválec. V čem? Ve Fordu Mustang! Ale kupujte rychle, nebudou!

Pouhých pět generací to Fordu trvalo, než se oficiálně odvážil se svým kultovním Mustangem na evropský trh. V době, kdy se více než na výkon hledí na spotřebu, v době, kdy se motory zmenšily na absurdní velikost a stejně tak absurdně roste počet turbodmychadel, která je dopují stlačeným vzduchem. Tak přesně teď si můžete zcela legálně pořídit Ford Mustang z oficiální distribuce nejen s klasickým motorem 2.3 EcoBoost, ale také jako 5.0 V8. Nutno podotknout: Konečně! Soukromé dovozce aut z USA si tak můžete pošetřit na nějaký jiný kousek do vaší sbírky.

06

Když nového Mustanga postavíte vedle toho původního, padesát let starého, příbuzenské geny jsou neoddiskutovatelné. A je úplně jedno, ze které strany se koukáte, Mustang je i po padesáti letech prostě Mustang! To hlavní však čeká pod kapotou. Zdá se to být neuvěřitelné, ale i v této době lze v Česku koupit auto s osmi válci, objemem motoru pět litrů a s manuální převodovkou. A to všechno prosím pěkně najednou! Pokud se na řazení manuálem necítíte, je k dispozici samozřejmě i automatická převodovka, která byla i v testovaném voze. Ubude tím sice trochu syrovosti, ale zase máte více času a prostoru na to hrát si s přetáčivostí. A že jí je!

02

Upřímně řečeno – pokud nemáte zkušenosti se zadokolkami, nejprve je někde nasbírejte. Ono 421 koní na zadní nápravě v sychravé podzimní Praze totiž není jen tak. Některé rozjezdy i průjezdy zatáčkami tak mohou být efektnější než je zdrávo a nepomůže vám ani režim do mokra. V něm sice nejde na kola tolik výkonu, ale na smyky na požádání to i tak bohatě stačí.

05

Co je velmi příjemné, tak Mustang funguje krásně jako celek. Ano, je to monstrum s kapotou delší než týden před výplatou, ale po pár kilometrech máte auto osahané a tušíte, co si můžete dovolit. Rychlosti automat řadí jako po másle, motor nepotřebuje na oblbování posádky různé vibrátory či dokonce falešný zvuk z reproduktorů, a když na vlhkém asfaltu na výjezdu z vesnice trochu přišlápnete plyn, abyste se dostali na normovaných 90 km/h, cítíte okamžitě, jak jde zadek auta lehce do strany.

04

A za kolik Mustang jede? Při vyloženě defenzivní jízdě se s jeho pětilitrem dostanete na 9,5 l/100 km a i při lehce rozevlátém stylu si řekne jen o nějakých 15 litrů naturalu na 100 kilometrů, a to nám přijde docela fér. Stejně fér nám přijde i cena – za opravdu originální „gétéčko” s rodokmenem včetně 5.0 V8 dáte 1 260 000 Kč. To chcete!

07

Mimochodem, Mustanga si můžete pořídit nejen jako tzv. Fastback, ale také jako Convertible, neboli cabriolet. I bez střechy je to s Mustafou příjemné svezení a dokonce velmi potěší druhý motor 2.3 EcoBoost. Má sice o čtyři válce a 104 koní méně než pětilitr, ale na takové to pohodové proplouvání krajinou je to ideální volba. Mustang Convertible startuje na 1 117 000 Kč.

Miloš Štěpař

Komentáře