Vypadá jako SUV, ale je to kabriolet. Vypadá jako kabriolet, ale je to SUV. Obojí je správně, protože u Land Roveru opět vyrobili něco, co tu ještě nebylo.
Sunout se po strmém svahu na kopec se staženou střechou? Kdepak, nejste v armádním džípu, ale jste ve vyvoněném Range Roveru a užíváte si to plnými doušky. Když automobilka Land Rover představila první fotky nového SUV-kabrioletu Evoque, i my jsme si klepali na čelo s nevyřčenou otázkou: „Proboha, proč?“ Už to víme! Protože prostě proto!
Na Range Roveru Evoque Cabrio není na první letmý pohled vůbec nic zvláštního. Na ten druhý si už ale všimnete, že elegantní siluetu dotváří místo pevné karoserie plátěná střecha a že dveře jsou jen dvoje. Na třetí pohled se pak do tohoto auta zamilujete, protože je tak unikátní, že už to ani víc nejde. Sněhobílý Evoque, který jsme měli na test, poháněl dvoulitrový naftový čtyřválec o výkonu 180 koní a o hladký přenos jeho síly na silnici se starala devítistupňová automatická převodovka. Ta se za všech okolností snaží odřadit na co nejvyšší možný rychlostní stupeň, aby se motor jen tak povaloval v nízkých otáčkách, a to je jen dobře. Pod zápřahem je totiž tenhle nafťák trochu hlasitější, zvlášť když jedete se střechou dole. Řízení si vzalo z klasického Evoqu to nejlepší, takže je chirurgicky přesné a vy máte leckdy až „motokárový“ pocit. V SUV byste to rozhodně nečekali. Samozřejmostí je pohon všech kol, na kterém si u Land Roveru zakládají, stejně tak jako absolutně moderní interiér, kde vám nepřekáží žádná řadicí páka a vše najdete tam, kde jste zvyklí.
Nové Jaguary a Range Rovery mají navíc nové multimediální systémy, které jsou o poznání rychlejší a uživatelsky přívětivější. Je to dobře, protože kdo by chtěl v dnešní době párovat telefon půl hodiny, aby si pustil své oblíbené songy. Cestující na zadních sedadlech si na nedostatek místa také stěžovat nebudou, snad jedině opravdu masivní jedinci. O tom, že je Evoque Cabrio autem opravdu na celý rok a nejen na léto, svědčí i průvlak na lyže uprostřed zadních sedadel, do kufru ale přidáte už jen lyžáky a oteplovačky, protože na tuhle notu se u kabrioletů nehraje. Na co se ale hraje, je elektricky stahovací střecha, kterou sundáte už za 18 vteřin, a to až do rychlosti 48 km/h. Show na křižovatkách je zaručena!
Pro koho ale vlastně Evoque v kabriu je? Pro kohokoli. Kohokoli, kdo nepotřebuje v autě tahat pytle s cementem a sazenice na zahradu, ale chce být jiný, může si to dovolit, má v sobě alespoň trochu exhibicionismu, na účtu 1 416 184 Kč a nebojí se nejen v létě za jízdy opalovat.
Text a foto: Lukáš Novák