Ano, zní to jako začátek špatného vtipu, ale něco podobného se právě děje. Největší módní konglomerát zaměřený na luxus LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) se vydal do boje nejen s Mr.Porter, ale se všemi dalšími internetovými obchody, které prodávají oblečení a doplňky a zakládá vlastní e-shop.
Ač drtivá většina značek, které pod LVMH spadají, svůj vlastní e-shop má, nesourodost přepravních podmínek, doručování, rozličná doba odeslání vede k tomu, že celkově jako byznys moc neprosperují. Spojit tudíž všechny značky na jeden web a korigovat kontakt se zákazníky je logické a elegantní řešení.
Konečně bude možné pořídit online spousty značek, které stále e-shop nemají. Nerovnoměrné rozložení totiž zapříčinilo rozdílné příjmy módních domů (a také rozdílnou prestiž…). Vuitton má e-shop už patnáct let, zatímco Fendi asi tak dva roky. Celine nemá e-shop vůbec a ač to zvyšovalo nedostupnost a ergo prestiž, patří k nejméně výdělečným.
Karl Lagerfeld jednou pravil (a Tom Ford s ním okamžitě souhlasil), že při luxusním nákupu neplatíte pouze za produkt, materiál nebo práci. Platíte za zážitek. Téměř obřadní balení, hedvábný papír, krabici a tašku, za sklenku šampaňského u výběru a nadšené úsměvy asistentů v příjemném prostředí butiku. To všechno znamená nákup.
Je tudíž otázkou, jestli si nákup užijete stejně když ho objednáte v boxerkách ve dvě ráno po party a přijde za tři dny v bublinkové folii. LVMH se snaží prodej kompletně přesunout do digitální roviny a v budoucnosti opustit finančně náročné držení butiků.
Web 24sevres.com, pojmenovaný podle adresy multibrand storu, který pod LVMH patří, bude spuštěn v červnu a nabídne ucelený sortiment všeho, co si člověk může přát. Budete si moci objednat video konzultaci se stylisty z Paříže a téměř 70 značek vydá limitované edice produktů k oslavě spuštění webu.