I když na dveře klepe už třetí generace populárního wolfsburského SUV, stávající model se stále hrdinsky drží na výsluní a ukazuje, jak schopným a nadčasovým kouskem je.

První velké SUV od Volkswagenu spatřilo světlo světa už v roce 2002. Vzhledově notně přifouknutý a zvednutý Passat měl tehdy typické oblé tvary a narozdíl od jiných vozů německé automobilky se rozhodně nebál ani hodně těžkého terénu. Byla to jeho specialita – luxusní SUV, které narozdíl od Audi Q7 nemělo pohon všech kol řešený systémem Torsen, ale mezinápravovým planetovým diferenciálem, díky němuž vyjelo a sjelo prakticky cokoli kromě kolmé stěny. Ne všichni zákazníci, ale tyto schopnosti využili a tak ve druhé generaci už je tato „heavy duty” čtyřkolka pouze na speciální objednávku, pro drtivou většinu Touaregů je pohon všech kol řešen jednodušším a přesto kvalitním řešením Torsen.

Stejně tak tomu bylo i u námi testovaného Touaregu. Ten poháněl naftový třílitrový šestiválec, jako tomu je ostatně u cca 90 % vozů prodaných v Evropě. A nedivíme se, protože pro SUV neznáme ideálnější motor. Čtyři válce by byly málo, pětiválec 2.5 TDI se do Touaregu už dávno nemontuje a osmiválec je zase tak trochu zbytečný. Motor 3.0 V6 TDI poskytuje nejvyšší výkon 193 kW (262 koní) a z nuly na 100 km/h se s ním dostanete za 7,3 sekundy. Ne, že by to u SUV byl nějaký zásadní parametr, ale ilustruje to, že toto „tédéíčko” umí s Touaregem řádně zahýbat. To vše navíc s velmi příznivou spotřebou paliva. Na slibovaných 6,6 l/100 km se asi nedostanete, ale jezdit pod devět litrů není problém. Pomáhá vám k tomu i režim „plachtění”, kdy se v určitých momentech za jízdy odpojí automatická osmistupňová převodovka a Touareg plachtí krajinou na neutrál.

I když má Touareg 2,2 tuny, na silnici dokáže tuto masu velmi dobře maskovat. Může za to tužší odpružení, vyspělý podvozek a na SUV i velmi přesné řízení. Na dálnici tedy funguje, jako velké gran turismo, výhodou ale je, že pokud potřebujete, můžete si občas přebrodit nějaký potok, či říčku. Interiér Touaregu pak už vykazuje jisté známky dlouhověkosti, ale i tak je neskutečné, jak skvěle esteticky celé auto působí i po sedmi letech od uvedení (samozřejmě facelift v roce 2015 mu také pomohl).

Volkswagen Touareg si můžete koupit již za 1 370 900 Kč, což je za plnohodnotné SUV s šestiválcem velmi příznivá cena. Ne, nenajdete v něm ty nejmodernější výstřelky techniky, ale získáte pečlivě odladěné auto, které je na vrcholu svých sil. A díky nadčasovému designu bude ve vaší garáži stárnout abnormálně pomalu!

Lukáš Novák

Komentáře