Obrat české e-mailingové platformy se v loňském roce vyšplhal na 84 milionů korun. Firma přitom i bez pomoci investorů meziročně rostla o 42 %. Podle jejího zakladatele Jakuba Stupky je to tím, že se společnosti spoléhaly na retenci stávajících zákazníků.
V roce 2022 odeslal Ecomail také o polovinu víc e-mailů než v předešlém roce. Stojí za tím 20% nárůst nových klientů, ale i růst těch stávajících. Průměrná míra otevření e-mailových kampaní pak představovala napříč zákazníky 16,5 %.
„Ecomail zároveň zůstal jedním z nejoblíbenější doplňků na Shoptetu. V minulém roce jsme registrovali 30% nárůst e-shopů, které propojení s Ecomailem využily,” popisuje Jakub Stupka, COO a spoluzakladatel společnosti Ecomail.cz. Mezi nové klienty dále přibyly značky jako on-line investiční platforma Portu, sdílené elektrické skútry BeRider, český startup zaměřující se na výkup a prodej použitých knih Knihobot nebo řetězec s módou Orsay.
České internetové obchody ale jinak v minulém roce zaznamenaly největší pokles obratů v historii. Podepsala se na tom nejen nejistá situace spojená s růstem cen energií a slábnoucí domácí kupní silou, ale také zvýšené náklady internetových obchodů za sklady či dopravu.
„Pokles e-commerce se promítá také do současných marketingových rozpočtů, ve kterých se začíná krátit a škrtat. I z toho důvodu očekáváme, že se značky zaměří v letošním roce zejména na retenci stávajících zákazníků. A e-mailing je ideální retenční nástroj. V marketingovém rozpočtu patří navíc spíše k těm levnějším položkám, přesto ale dosahuje dobrých výsledků i vysoké návratnosti,” vysvětluje Jakub Stupka.
Právě akvizice bývá pro internetové obchody nákladnější než retence. „Správně nastavená retenční strategie může navýšit objem nákupů u stávajících klientů a zároveň udržet její životní koloběh, a tím maximalizovat zisky,” dodává Stupka.
Prognózy ale nejsou příznivé ani pro rok letošní. Odhaduje se, že některé malé subjekty mohou mít existenční problémy – zejména s ohledem na sníženou kupní sílu, vysoké nájmy skladů nebo dražší dopravu. Tyto faktory pak mohou vést k zániku některých internetových obchodů, případně k jejich slučování.
V letošním roce se společnost na rozesílku e-mailů orientuje také na rozvoj expanze. V minulosti Ecomail využívali hlavně klienti z Česka a ze Slovenska, poslední dobou však přibývají i anglicky mluvící klienti z celého světa. Velmi dobrou cestou se ukázaly napojení na různé e-shopové platformy, jako je například Shopify, které umožňují jednoduchý přenos dat o zákaznících do e-mailingového nástroje. Nejvíce uživatelů za hranicemi má pak Ecomail v Americe, Japonsku nebo Brazílii.
Foto: Ecomail.cz