Nejprestižnější motoristická soutěž světa letos slaví své 75. výročí. Při té příležitosti uzavřela desetileté partnerství se značkou Louis Vuitton.
Krom toho, že značka Louis Vuitton bude konstantně vidět všude na závodech, včetně výrazného brandingového zázemí u tratí (což je pro módní dům premiéra), vytvořila i exkluzivní kufr na trofej, který bude představen před závody a poté se znovu objeví na podiu při oslavě mimořádných výkonů vítěze. Poprvé se tak stane už 13. března, kdy odstartuje Velká cena v Melbourne.
Stejně jako všechny zakázkové designy Louis Vuitton jsou i kufry na trofej pro vítěze Velkých cen Formule 1 ručně vyráběny v historickém ateliéru v Asnières, kde vznikly i první „auto kufry“ pod vedením Georgese Vuittona, syna Louise Vuittona. Již v roce 1897 předpověděl vzestup automobilismu a věděl, že kufry budou připevněny na zadní část vozidel a vystaveny povětrnostním vlivům. Proto místo kůže vyvinul odolné plátno „Vuittonite“, které se postupně proměnilo v plátno používané dodnes.
V souladu se svou cestovatelskou tradicí Louis Vuitton neustále rozvíjel designy spojené s automobilismem a v 90. letech dokonce pořádal vlastní rallye, původně známou jako Louis Vuitton Classic Runs, v roce 2006 přejmenovanou na Louis Vuitton Classic and Design Awards. Módní dům také podporoval soutěže a ocenění v oblasti automobilového designu, čímž dále posiloval své dědictví, které propojuje řemeslnou preciznost s technickým inženýrstvím.
Dnes, od ateliéru až po boxy, jsou týmová spolupráce, preciznost a inovace hodnotami, které spojují tyto dva světy a podtrhují neúnavné úsilí o vítězství. Proto budou nové kufry na trofeje, pokryté ikonickým Monogramem Louis Vuitton, ozdobeny legendárním písmenem „V“, přičemž každá závodní destinace bude mít svůj unikátní barevný motiv na klasickém hnědém pozadí.