Pravověrný petrolhead by byl zděšen a jistojistě by se pokřižoval – jedničkový bavorák v „eMku“ s automatem a pohonem všech kol, to je přece skandál. Ale kdeže! Je to technická symfonie a absolutní silniční pila.

S tímhle prckem bylo tolik zábavy! Ať už jsme se vypravili někam po městě, nebo na okresky za hranice všedních dnů, nejmenší BMW s písmenem M ve jménu fungovalo znamenitě. O pohon se stará třílitrový šestiválec s výkonem 250 kW. Nutno podotknout, že je to jediný šestiválec napříč pelotonem rychlých hatchbacků. Většina přímé i nepřímé konkurence sází na čtyřválce, pouze Audi se drží svého mnohokrát oceněného dvouapůllitrového pětiválce. Už od rozjezdu poznáte, že máte tu čest s výjimečným atletem. BMW zrychluje s naprostou samozřejmostí, turboefekt žádný, a když chcete motoru naložit, přijme to jakoby nic.

Aby se vám dobře jelo, měli byste se dobře cítit za volantem. Kabina BMW M140i je jako závodní kokpit, do kterého zapadnete a už se vám nebude chtít ven. Pravda, palubní deska má trochu rozevláté a komplikované tvary a na prohlubeň v podlaze pod pedály si taky musíte zvyknout, ale zbytek je více než v pořádku. Hlavně volant, ten je naprosto fantastický, s patřičně tlustým věncem a přesným a strmým spojením s přední nápravou.

K výše uvedenému je třeba zmínit i perfektně naladěný adaptivní podvozek, který je přiměřeně tvrdý, ale v žádném případě není nepohodlný. Prakticky na jakémkoli povrchu jedete jako v imaginárních kolejíh a přesně víte jak a kdy se auto zachová podle vašich pokynů. Svůj podíl na tom má u tohoto kousku pohon všech kol xDrive, se zadokolkou by to bylo asi o něčem jiném. O to, abyste vždy včas zastavili, se pak postarají obří brzdy M performance s modrými třmeny. A kdyby vás to závodění přestalo na chvíli bavit, nebo byste chtěli vyzkoušet, jak dokážete jezdit úsporně, přepněte do režimu Eco Pro a spotřeba benzinového šestiválce rázem spadne k osmi litrům.

Máte-li tedy slabost pro BMW, šestiválce a relativně malá auta, se kterými si lze užít mraky zábavy, je BMW M140i přesně pro vás! Připravte si ale minimálně 1 180 400 Kč, pokud chcete zadokolku, a 1 290 900 Kč na čtyřkolku.

Lukáš Novák

Komentáře