Na nové BMW Z4 se čekalo velice netrpělivě. Bude to zas a znovu řidičské auto, nebo se z něj stane ženský povoz na přímořské promenády, říkalo se. Konečně jsme se mohli osobně přesvědčit, jak se věci mají.

Je placaté, je široké, vypadá jako autíčko na hraní. Vše z toho, co nás při prvním pohledu na nové BMW Z4 napadlo, je pravda. Novinka je opravdu oproti předchozí generaci o poznání širší (rozchod předních kol se zvýšil o 10 cm, rozchod těch zadních se zvýšil o 6 cm), opravdu se sedí prakticky na zemi a když za to vezmete, perfektně si s ní pohrajete. Ale popořadě.

BMW u „zet čtyřky“ poprvé použilo nové uspořádání předních světel, která jsou umístěna nad sebou, a to včetně poznávacích LED obloučků. Nejen, že tak vůz vypadá statněji po stranách, ale zároveň se znatelně mohly rozšířit typické bavorské ledvinky. Námi testovaný model byl navíc vybaven černými doplňky divize M Sport, ať už se jednalo o rámeček okolo zmíněných ledvinek či různých dalších aerodynamických doplňků. K tomu připočítejme modré třmeny brzd, doplňky v interiéru, nádherná kola a samozřejmě loga M po stranách před dveřmi. Stahovací střecha je pak vyvedena v černé barvě a sundat ji dokážete za pouhých 10 sekund, a to až do rychlosti 50 km/h.

Ale dost designu, jak to jezdí? Nenechte se zmást označením Z4 30i, šestiválec se pod kapotou nekoná. Pro test jsme zvolili dostupnější variantu, která ale stále nabízí kvalitní svezení. O pohon našeho roadsteru se staral přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 190 kW (258 koní) a nutno podotknout, že fungoval na výbornou. Oproti šestiválci je totiž znatelně lehčí, což se vždy hodí, speciálně pak u kabrioletu, kde se počítá každý kilogram. Z4 jezdilo jako střela, z výfuku se v režimu Sport ozývala i jemná střelba, v zatáčkách jsme díky širokému rozchodu měli pocit absolutní jistoty, na dálnici jsme pak i při nadlimitních rychlostech byli příjemně překvapení nízkou hladinou hluku v interiéru. Nejlépe se nám ale s BMW Z4 jezdilo v režimu „na pohodu“ po klasických okreskách se staženou střechou a komfortním režimu. Dokážeme si dokonce v tomto módu představit i dlouhý letní trip skrz Alpy či někde okolo pobřeží. Kromě pohody za volantem totiž naložíte i docela dost věcí do kufru, takže už úplně neplatí, že s kabrioletem je vaším jediným zavazadlem platební karta.

BMW Z4 je prostě takový letní sen. Sen, který vás přijde minimálně na 1 185 028 Kč za provedení se slabším čtyřválcem, na 1 313 364 Kč za námi testovanou verzi či na 1 659 164 Kč za Z4 M40i s třílitrovým šestiválcem. Nechceme napovídat, ale střední cesta se zdá být tou ideální.

Lukáš Novák

Ford Mustang: Hřebec s rodokmenem

Komentáře