Mnozí z nás vnímají reklamu pouze jako rušivý element, který se snaží upoutat naši pozornost na prakticky každém kroku, který uděláme. To ale neznamená, že někteří z profesionálních marketérů někdy nepřijdou s tak originálním nápadem, který musí ocenit snad každý, kdo má alespoň špetku smyslu pro inteligentní humor.
Od Nike přes McDonald’s až po Durex, v naší galerii jsme pro vás připravili několik opravdu kreativních marketingových kampaní a reklam, které určitě stojí za to vidět.
I když si to možná nebudete chtít přiznat, žijeme ve světě ovládaném marketingem. Reklama má na lidstvo zásadní vliv a už od počátku minulého století se všemožnými způsoby snaží tvarovat a formovat naše chování a přístup k životu. Reklamy se nejprve začaly objevovat v novinách, a o několik let později, začátkem 40. let minulého století, je už mohli sledovat i diváci na televizních obrazovkách. Ani dnes se marketéři nepřetrhnou, aby dodržovali nějaké morální standardy, natož aby se něco takového dělo před osmdesáti lety, kdy byly rasistické nebo sexistické reklamy naprosto běžné.
Mimo častý sexuální a rasistický podtext se během minulého století v reklamách hojně vyskytovaly děti, a to především v těch promujících nějaké nápoje, cigarety nebo i kokain. Zajímavé je, že první reklama, která využívala ženy jako sexuálního objektu, nebyla roku 1911 vymyšlena nikým jiným než ženou. Upoutávka na plakátu měla nalákat diváky na divadelní představení, ale slogan „A Skin You Love To Touch“ měl takový úspěch, že byl používán až do 40. let minulého století.
Michal Švehla