Příběh ikonické dánské značky Bang&Olufsen, která dobyla srdce nejen milovníků hudby, ale i designu po celém světě. Legendární společnost se blíží dlouhým sto letům úspěšné existence – letos oslavila 95. narozeniny.
S rozmachem popularity poslechu rádia v polovině 20. let minulého století se do Evropy ve velkém dovážely z USA rádiové sety, a tak se Dán Peter Bang, bývalý zaměstnanec právě jedné z takových amerických radiových továren, s příhodným příjmením citoslovce mocného zvuku, rozhodl spolu s přítelem Svendem Olufsenem ve své domovině zahájit roku 1925 vlastní výrobu nového vynálezu.
Zhotovení rádiového přijímače nebylo v té době nic lehkého, proto se nadšení inženýři rozhodli začít s výrobou napájecího adaptéru s názvem „Eliminátor“. Právě díky tomuto zařízení společnost získala počáteční klienty a mohla tak zahájit výrobu prvních rádií.
Od oněch časů, tedy již téměř celé století, společnost Bang & Olufsen vyrábí jedny z nejlepších akustických systémů a drží se v čele jejich inovací. Dodnes jsou produkty značky Bang & Olufsen, společnosti s tisíci zaměstnanci, prodejnami po celém světě a akciemi zapsanými na burze NASDAQ Copenhagen A/S, charakteristické jedinečnou kombinací úžasného zvuku, nadčasového designu a bezkonkurenčního zpracování.
____________________________
1925
Vše začalo v malém podkrovním pokojíku rodinného sídla Olufsenových. Bang se soustředil na technologický vývoj a Olufsen na business. Netrvalo dlouho a partneři přišli s prvním produktem a otevřeli vlastní továrnu.
____________________________
1930
Přichází doba zvukového filmu. První kino v Dánsku bylo vybaveno zvukovým systémem Bang & Olufsen a společnost se začala specializovat na instalaci komerčních kinosálů – navíc nejenže produkovala zvukové vybavení, ale zároveň vyráběla, ladila a poskytovala servis projektorů.
____________________________
1934
Společnost uvádí na trh rádiogramofon B&O Hyberbo 5. Říká se, že Peter Bang byl tak okouzlen vzhledem křesla Wassily ve stylu Bauhaus od designéra a architekta Marcela Breuera, že se rozhodl vytvořit něco podobného designu. Údajně právě odsud pochází firemní identita společnosti Bang & Olufsen. Tento hybrid z poloviny 30. let minulého století bez problémů obstojí na designérském poli i v dnešní době.
____________________________
1960
„Nový věk“ Bang & Olufsen – doba, kdy společnost začala v produktech aktivně využívat hliník a s konečnou platností se rozhodla po stránce designu vydat právě směrem nadčasového stylu Bauhaus, což jí přineslo světové uznání. Tyto změny jsou rovněž spojeny s následnou dlouholetou spoluprací s designérskou kanceláří Jacoba Jensena.
____________________________
1974
Společnost Bang & Olufsen vyráběla nejen akustické systémy a přenosná rádia, ale dokonce i telefony. Mnoho lidí se domnívá, že model BeoCom 6000 byl prototypem ikonického iPodu od společnosti Apple.
____________________________
21. století
Produktová řada Shape by se dala považovat za ztělesnění hodnot značky, jež dnes ohromuje znalce kvalitou zvuku a stylovým vzhledem, věnující pozornost i těm nejmenším detailům. Produkty z této řady, jež lze zakoupit ve značkových obchodech, jsou šité na míru a dostupné pouze vybraným lidem.
Bang & Olufsen, která se již téměř celé století drží na vrcholu svého oboru, vyrábí skutečně stylová zařízení, jež jsou zručně propracována do nejmenších detailů a potěší smysly milovníků hlubokého a rozmanitého zvuku.
Každý z produktů je jedinečným ztělesněním podnikové identity společnosti. Dopřejte tak sobě i svým blízkým unikátní výtvory, které u vás zůstanou mnoho let. Přijde chvíle, kdy vaše reproduktory nebo sluchátka oslaví výročí života jako v našem příběhu.
Seznam skvělých a hlavně nadčasových dárků Bang & Olufsen
Všechny produkty Bang & Olufsen lze zakoupit ve značkových obchodech a online:
Tomáš Ospalý