Připomeneme vám reklamní kampaně módních značek, o nichž se ve své době hodně mluvilo a které se pro některé z nás staly nezapomenutelnými. Nahotou, sexem a obsahem, který s módním světem absolutně nesouvisí.
Móda má potřebu šokovat. Tedy spíš někteří návrháři, některé módní domy. Pozornost na sebe ale upoutávají různě, ne vždy samotnou tvorbou, tedy svými modely. Ještě že máme tu reklamu, jejímž prostřednictvím na sebe dokážeme strhnout nesrovnatelně větší pozornost než oblečením, které prodáváme – řekli si jistě už nesčetněkrát.
V tomto smyslu se toho módní značky již několikrát pěkně „opřely“. Stačí si připomenout například vyholené G jako Gucci na klínu modelky, flakón parfému Tom Ford mezi ženskými ňadry a nohami nebo elektrické křeslo United Colors of Benetton. Sex prodává, zní prověřené mediální motto. My dodáváme – a šok ještě víc!
Kdybyste se chtěli v tomto směru poučit, rozhodně sáhněte (pokud jste tak ještě neučinili) po slavné knize tvůrce velkých reklamních kampaní, fotografa Oliviera Toscaniho Reklama je navoněná zdechlina. Sice byla napsána již v roce 1997, ale naprosto stejně platná a trefná je dodnes.
Martin Hradecký
A zde se podívejte na nový módní trend: šeredné tenisky jako po tátovi.