Stejně jako každý rok byl i letos pro většinu internetových obchodů Black Friday jednou z nejdůležitějších slevových akcí. To vyplývá také z počtu odeslaných e-mailů. Těch na černý pátek poslali klienti přes e-mailingový nástroj Ecomail 15,2 milionu. To je o 45 % více než v loňském roce.
„Zatímco běžně se přes naši aplikaci odešle za den v průměru 6,7 milionu e-mailů, na Black Friday se jich poslalo o 127 % více,“ komentuje situaci na trhu Jakub Stupka, COO a spoluzakladatel platformy Ecomail.cz, která se řadí mezi největší české zástupce e-mailingových nástrojů.
Internetové obchody si podle Jakuba Stupky začaly uvědomovat, že e-mailing je na rozdíl od sociálních sítí výrazně levnějším marketingovým nástrojem s vysokou návratností a dobrou měřitelností. „O pozornost a reklamní plochu bojuje spousta subjektů, cena reklamy na Facebooku nebo PPC reklamy tak ke konci roku výrazně stoupá, zatímco cena e-mailingu se nemění,“ vysvětluje Jakub Stupka a dodává:
„Firmy jsou si dobře vědomy síly posledního čtvrtletí, zejména ve vztahu k e-mailingu, díky kterému dokážou oslovit své zákazníky a tím získat extra nákupy. Týden před Black Friday nám přibylo rekordních 91 nových platících klientů. Takový nárůst normálně evidujeme za tři týdny.“
Aby společnosti zohlednily poptávku Čechů po slevových akcích, připravovaly se na Black Friday i několik týdnů dopředu. Neomezovaly se přitom pouze na 25. listopad, na kdy letošní svátek připadl, ale častokrát slevy nasazovaly už v průběhu týdne, někdy i celého měsíce.
„Rozesílku e-shopy využívají zejména pro avizování nadcházejících slev už několik týdnů nebo dnů předem. Populární byly i automatizace, k těm už tradičně patřil zapomenutý košík, který lidé podle nejnovějších statistik z roku 2022 otevírají ve více než 45 % případů,“ uzavírá Stupka.
Foto: Shutterstock