Pádly pod volantem sázím jeden kvalt za druhým a od výfuku se ozývá štěkání, i když je pod kapotou „jen” čtyřválec. Každým dalším kilometrem se navíc ukazuje, že na pořádnou zábavu za volantem Jaguaru F-Type víc válců netřeba. Tohle se zase povedlo!

Ano, čtyřválcový F-TYPE je tím nejslabším, co si u Jaguaru můžete v této řadě pořídit, ale jeho 300 koní je víc než dost. Pod kapotou totiž pracuje benzinový dvoulitr dopovaný turbodmychadlem. A to je po čertech dobrý motor!

Největší kouzlo F-TYPU poznávám hned první den – je to jeho všestrannost. V normálním režimu je to klidný a pohodlný sporťák, kterým bych se třeba v Alpách ujezdil k smrti. V režimu do mokra je to klidný beránek, který maskuje výkon, na vodě neklouže a uvnitř máte jako v pokojíčku. A pak je tu režim Track, který když zapnete, rázem máte pocit, že sedláte divokého koně. Takřka povinností je zároveň zmáčknout tlačítko výfuku, které z bílého beránka udělá prskající bestii. Ano, je to skvělé, a pokud si F-TYPE pořídíte, vsadím se, že v tomto nastavení budete jezdit nejvíce. A věřte tomu, že se to nebude líbit jen vám, ale i všem lidem okolo.

Komu se práskající výfuk asi moc líbit nebude, je divoká zvěř okolo všech klikatých okresek. Právě tady se totiž F-TYPE cítí nejvíce doma. Do zatáček se vrhá s takovou chutí, jako by se za rohem něco rozdávalo zdarma, motor se nechá točit jak je libo a karoserie drží jakoby nic a nevrzne, i kdybych ji prosil. Kombinace všech těchto faktorů vás dostane do řidičského transu. Počítejte ale, že současně s tím budete mít v nádrži vcelku solidní vír, protože každá sranda něco stojí.

Jaguar F-TYPE není auto pro každého, jeho základní verze pak bude mít ještě užší klientelu, ale stačí vám pár dnů a dost možná jen hodin za volantem tohoto dravce a budete setsakramentsky nahlodaní, jestli náhodou nezačít pořádně šetřit.

Lukáš Novák

Komentáře