Jaguar jako sporťák, Jaguar jako sedan, Jaguar jako kupé, Jaguar jako SUV… To vše vídáme na českých silnicích poměrně běžně. Jaguar ve verzi kombi, to se ale moc nevidí. A přitom je to takové povedené a pěkné auto! Podívali jsme se proto na zoubek Jaguaru XF Sportbrake.

Většině lidí by při rozhodování o koupi nového kombi Jaguar vůbec nepřišel na mysl. Tak málo se o verzi XF Sportbrake ví. Přitom se jedná o jeden z nejkrásnějších kombíků na trhu, který navíc parádně jezdí. Troufáme si říci, že když Jaguar XF Sportbrake spatříte, zamilujete se. Kombinace legendární ostrovní značky, kterou proslavily dlouhé limuzíny, s praktičtější verzí karoserie je trafou do černého. Designérům se povedlo zachovat charakteristické rysy klasického Jaguaru XF a zároveň na celek nenásilně připojit doslova obrovský batoh. V námi testované verzi vše završovaly dvě oddělené koncovky výfuku předznamenávající, že ani pod kapotou se nebude za co stydět.

A také, že nebylo. Jezdili jsme sice „jen“ s dvoulitrovým čtyřválcem, ale protože byl naladěn na 184 kW (250 koní) a navíc se jednalo o zadokolku, bylo to víc než příjemné svezení. Motor má nejen dostatek výkonu, ale taky poměrně naléhavý zvuk, který umocňuje pocit rychlé a dynamické jízdy. Skoro by se dalo říci, že se svým zvukem dožaduje, abyste jej pořádně potrápili. Ruku v ruce s motorem jde i skvělé řízení, které si můžete nastavit do různých jízdních režimů. Při volbě na mokro a sníh byste vůbec nepoznali, že sedíte v zadokolce, v normálním režimu se už občas sklouznete, když chcete, a pokud přepnete do sportovního módu, bude vám záď vlát doslova na požádání.

Uvnitř – jak se na Jaguar sluší – se nezapomnělo na řádné pohodlí. Skvělé sedačky vás podrží i v sebevětších zatáčkách, infotainment s dotykovým displejem je vcelku svižný, a do ruky vám padne nejen otočný volič automatické převodovky, ale zejména volant s pádly na přímé řazení rychlostí. Že je vpředu dost místa je jasné, ale dostatek prostoru je také na zadních sedadlech, a kufr, byť je papírově oproti sedanu větší jen o 25 litrů (565 vs. 540 l) je díky praktičtějšímu tvaru karoserie a velkému nakládacímu otvoru doslova obří.

Týden s Jaguarem XF Sportbrake ukázal, že je skvělou volbou pro někoho, kdo chce pohodlný a reprezentativní kombi vyšší třídy, se kterým může nejen jezdit na nákupy, do práce a vozit děti do školky či školy, ale se kterým se zároveň dá vcelku libovolně dovádět. A to se cení! Jaguar XF Sportbrake můžete u nás pořídit od 1 217 502 Kč s dvoulitrovým dieselem ve výbavě Pure, námi testovaná benzinová zadokolka začíná ve stejné výbavě na 1 405 052 Kč.

Lukáš Novák 

Komentáře