Pěstění těla či krásy, to je něco, co se tradičně spojuje se ženami, ale jednak to tak absolutně neplatilo nikdy v historii a jednak už vůbec ne dnes. Dokazují to čísla.
Doby, kdy mužům stačilo v koupelně místo na šampon, mýdlo, holicí krém, žiletku, vodu po holení, zubní pastu a kartáček patří definitivně minulosti. Dnes čím dál častěji potřebují víc, což souvisí s tím, že prudce roste podíl těch, kteří chtějí působit mladším dojmem. Pokud tento text čte nějaká žena, která se musela vzdát svých čtverečních centimetrů na koupelnových poličkách ve prospěch partnera, težko pro ni najít dobrou zprávu. Zpátky už svůj prostor nezíská. Pro populaci jako takovou platí, že podíl mužů pečujících o svůj zevnějšek roste a jde o dlouhodobý trend. V každém případě to ale pro ženy není špatná zpráva, protože to zároveň znamená, že sdílejí prostor s muži, kteří na sebe dbají stále víc.
Výčet položek pánské hygieny se sice stále opírá o tradiční kategorie zmíněné v předchozím odstavci, ale nové přibývají. Nadto roste u příslušníků silnějšího pohlaví i zájem o další donedávna téměř výlučně dámská teritoria jako jsou wellness nebo opalovací salony. Podle šetření amerického institutu NPD, který analyzuje chování spotřebitelů, se jen u přípravků na péči o pleť vloni celosvětově zvýšil obrat o sedm procent, hodnota trhu už překročila sto miliard dolarů. Táhnou ho zejména dvě věkové kategorie – tzv. baby-boomers (muži narození mezi polovinou padesátých a počátkem sedmdesátých let) a mileniálové (dvacátníci až třicátníci).
Americká výzkumná agentura SIS, která provádí šetření pro přední kosmetické společnosti, tvrdí, že trend rostoucí péče o své tělo u mužů vytváří pro kosmetické firmy zcela nové příležitosti, kterých se vůbec nemusejí chápat jen zavedení hráči na trhu, ale i nováčci, kteří zkrátka lépe odhadnou to, co pánská klientela požaduje. Mezi takové se u nás řadí pěstící dermokosmetika Nuance, která má francouzský původ, ale jejím duchovním otcem je Čech – matador na poli kosmetiky Miloslav Kupček. V oboru působí od počátku devadesátých let, a u značky Nuance se mu podařilo realizovat všechny své profesní sny.
Ranní kafe trochu jinak
„Při výrobě všech produktů Nuance je naším hlavním partnerem francouzská společnost Alban Muller, která je velmi respektovaná pro kvalitu toho, co dodává,“ říká Miloslav Kupček, „její pověst se opírá o fakt, že vyrábí prvotřídní rostlinné esence, a to je přesně to, na čem stavíme všechny produkty Nuance. Jsme odpůrci syntetik.“ Pěstící dermokosmetika Nuance prodávaná exkluzivně v síti lékáren Dr.Max od roku 2016 si už proto za těch pár let mezi ženami našla svůj okruh stoupenkyň. Je jim sympatický přírodní původ použitých surovin.
„Naše nároky na složení jsou velmi vysoké, a proto si francouzští partneři spolupráci cení,“ poznamenává Kupček. Dermokosmetika Nuance se prodává exkluzivně v síti lékáren Dr.Max. „Máme tu co dělat s odborníky. Tito experti si musejí vzít to, co prodávají, za své. Lékárníci, nebo spíš lékárnice jsou vlastně prvními, kterým se musí novinka prodat. Mají v sobě zakořeněné etické principy a produkt, o jehož kvalitě by nebyly přesvědčeny, prostě dál nabízet nebudou.“
Po dámské řadě přichází teď na trh pánská – v souladu s trendy ve světě. Nuance pro muže opět staví na síle přírody. Sortimentní skladba je taková, aby mohla muže provázet celým dnem. Den zkrátka může mít různé nuance… i Nuance. Přípravky, které vstupují na obtížný pánský terén zahrnují energizující ranní gel, čistící gel, after-shave elixír, a noční reparační krém. Přírodní složky se nejen starají o hydrataci, ale také mají anti-age účinky. Mezi hlavními aktivními látkami najdeme například u balzámu po holení extrakty z granátového jablka, guarany či pupečníku asijského. Ranní gel i noční krém obsahují výtažky z řasy padina pavonica, ale ten na ráno extrakt z kávových bobů, zatímco noční pro změnu ze zeleného čaje. Výčet přírodních substancí by mohl být ovšem ještě mnohemm delší. Důležité je, že všechny přípravky respektují specifika pánské pokožky a vyhovují téměř každému typu pleti.
Produkty z nové pánské řady Nuance můžete zakoupit ZDE.