Jako malý si přál být jako Gustav Husák. Tak chytrý, aby od řečnického pultu sklízel nadšené ovace. A vlastně se mu to skoro povedlo, i když není úplně prezidentem. Dokonce není ani Chief Executive Officerem, protože tuhle funkci si prostě ve vlastních společnostech zrušil.

Generátor startupů Jiří Fabián svoje prvorozené dítko, čtyřletou společnost JetMinds, prodal do Kalifornie za desítky milionů korun. Přesto nebo možná i proto věří, že mu energii dodává jednoduchý a autentický život. Vstává ještě před slepicemi, aby si užil klidného světa, na den si stanoví jen jednu zásadní misi a zakončuje ho rituálním čtením komiksu u čaje. Žádné dlouhé to-do listy, tetris se schůzkami v kalendáři a už vůbec ne přepínání mezi kontexty. Neznamená to ale, že dnes po tomto úspěchu usnul na vavřínech a jen běhá po lesích, točí podcasty nebo hraje online hry. I když to vlastně dělá taky.

Jiří Fabián

Ultraběžec mezi své vzory řadí mimo jiné Emila Zátopka, ale obdivuje i Jaroslava Duška nebo čínského filozofa Lao-c‘. Snad proto vznikl startupový inkubátor s názvem TopMonks, kde transformují sny ve skutečnost. A díky tomu se zrodila také společnost PurposeFly, jejíž doménou jsou lidské zdroje. Protože více než v hierarchii a výkonnostně zaměřené kapitalistické mašiny je třeba věřit ve společnosti lidské. Jiří Fabián se totiž dal ještě na jiný druh pekelného běhu, než je Jizerská 100, a to ultrahypermegamaraton celoživotní. Pomoci ozdravit české podnikatelské prostředí, aby se z České republiky alias montovny mohla stát země talentů a potenciálu. Začínat se prý má od lidí. Protože skvělý tým je základ, vysoustružili v PurposeFly Franka. Frank je tvořič drýmtýmů a zároveň kolektivní léčitel. O tom se už přesvědčila třeba Česká spořitelna nebo Liftago. Frank jednoduše a efektivně prokoukne, kdo s kým, kdo za kým, kdo komu nebo například kdo by bez koho nedal ani ránu. Rozkryje vztahy na pracovišti a odhalí i nejskrytější potenciál každého člena týmu. Všechno to spočítá. A všem. Pomocí pěti základních otázek najde tmeliče kolektivu i odborníka na slovo vzatého. Když je nejhůř, výsledný sociogram ukáže i to, kdo celý kolektiv otravuje.

Měli jsme firmy, kde se Franka vyloženě báli,“ varuje Papa Founder Fabián. „Ale i to bereme jako nultý krok k nápravě – identifikovat podstatu těchto strachů. Proč si zaměstnanec myslí, že by byl na základě výsledku vyhozen?“ Takže pozor, aby se neukázalo, že je potřeba vyhodit šéfa. Protože i těm je nutné čas od času vystavit účet. Takže transformovat by se v budoucnu mohlo kdeco, třeba i manažeři z rohových kanceláří na leadery, kteří sedí se svým týmem v maštali a mění svět.

Do práce chodí v obleku s kravatou a botách na vysokém podpatku. Cítí se tak jako král!

Komentáře