Kaiser Karl včera začal svůj narozeninový týden. I když má narozeniny 10.9., nikdy je v daný den neslaví, a zároveň přijímá dary a pořádá akce celý týden. Asi si musíme zvyknout na to, že u něj nic není jako u normálních lidí.
Karl Lagerfeld patří k velmi úzké skupince lidí. Můžete ho nazývat umělcem, návrhářem, designérem, spisovatelem a tisícem dalších slov. Nejlépe k němu ale sedí slovo megaloman (v tom nejlepším možném smyslu). Zatímco má většina návrhářů problém vyplodit dvě, maximálně čtyři kolekce ročně, Karl navrhuje a dohlíží na celý Chanel, Fendi a ještě k tomu, jen tak na okraj a aby se neřeklo, vede vlastní značku Karl. Obyčejným lidem stačí jeden iPhone. Karl jich s sebou nosí deset. K tomu sto iPadů a přes dvě stě iPodů, protože ho nebaví nic mazat. Doktoři odrazují od pití byť i jedné coly denně, on jich pije osm. Jeho knihovna čítá miliony kusů a je rozdělena do několika domů na planetě. Jeho kočka má dvě komorné. Prostě megaloman.
Kolaborací udělal víc, než snad kdokoliv. Počínaje H&M kolekcí, která byla jedna z prvních hvězdných linií (a to bylo v době, kdy žádný/á Beckham nefušoval/a do módy), přes vytvoření čokoládové sochy pro Magnum a luxusního kufru s pastelkami pro Faber Castell, až k jeho poslednímu úspěchu.
Úspěchu, díky kterému si podmaní i poslední lidi, které do té doby nezajímal. Nová kolekce s Vans.
Jak už je zvykem, všechno kolem Karla je černobílé. On sám a jeho ikonická silueta se prolínají celou kolekcí, která čítá jak klasické boty, tak trička, mikiny a několik doplňků.
Karl je pravděpodobně jeden z nejstarších pracujících designérů vůbec. To, že znal Diora, YSL a ve Studiu 54 slavil nový rok s Andy Warholem, se projevuje jak v jeho stylu, tak ve schopnosti vidět módu a trendy více cyklicky, než většina lidstva. To, co my nosíme jako retro nebo vintage, on pamatuje jako nové. A u spousty zrození takových trendů byl.
Krom toho, neměli bychom polovinu známých lidí, kdyby nebylo jeho. Právě Karl totiž stvořil post hypercelebrity. Někoho, kdo je slavný jen pro to, že je slavný.
Foto: Alexander Bel pro Footshop.