Nedávno jsem se dostal k zajímavému článku, který popisoval marže Louis Vuitton (data z roku 2009 až 2011). Zdroj vycházel z analýzy finančních výsledků celé skupiny LVHM, ale protože je samotná značka Louis Vuitton zlatým vejcem tvořícím zhruba 80 % zisků skupiny, dá se poměrně s velkou přesností určit, kolik frantíkům z Champs Elysees zůstane za nehty. A je to překvapivě docela málo.

Pokud u LV utratíte 20.000 Kč, tak vězte, že vyrobeno to bylo za zhruba 6000-6500 Kč (náklady na materiál a práci). Hrubá marže je tedy celkem dobrá, plus mínus 70 %. Významnější položkou jsou náklady na marketing, zaměstnance, vybavení obchodů atp., prostě nepřímé náklady podporující prodej. Tam LV protopí asi 6000 Kč. Reklamní kampaně, celebrity a večírky prostě něco stojí. Mimochodem, na hlavní sponzorství velké akce je LV schopno vydat i čtvrt miliardy korun (America’s Cup, závod jachet). Daně, odpisy strojů atp., seberou další asi 4000 Kč. No a zbytek je čistá marže. Zhruba 3500-4000 Kč. Přiznám se, že jsem si myslel, že to je více. Ostatní značky jako Gucci nebo Prada na tom budou podobně, spíše trochu hůře.

Louis Vuitton All Black Chronograph – Batmobil pro zápěstí

LV má celkem promakanou výrobu, dost mechanizovanou, podíl ruční práce klesá. Například 24 pracovníků vyrobí denně asi 100-120 kabelek. Tedy až 5 kousků na jednoho člověka. A to, jak sami uznáte, na ruční výrobu nevypadá. Opakem je Hermes, kde se naopak „zastavil“ čas. Stále převládá ruční práce a podle některých zdrojů je jejich gross profit margin na kabelkách až o 20 % nižší než v případě LV. Nejsou to přesná data, nicméně dávají celkem reálnou představu o tom, kolik z jedné kabelky sní aparát okolo a odpovídá to na otázky chytrých hlav, které tvrdí, že LV vyrobí kabelku za 50 dolarů, něco málo dá do marketingu a v kase zůstane 90 % prodejní ceny.

Pokud vás zajímá, kolik utržil obchod v ČR v Pařížské ulici v roce 2012, přečtěte si článek na Motejlek.com.

Vzdělávací okénko:

Co je to marže? A jak se počítá? Základní vzoreček najdete na Wikipedii. A pamatujte, marže nikdy nemůže být více než 100 %.

Loius Vuitton a Plada pod jednou střechou. V Číně slavnostně otevřeli rovnou celý butik s padělky

Komentáře