Je velký, je luxusní, je hybridní. Ale také až tak originální, že svým designem může část potenciálních zákazníků odradit. Lexus RX450h vás buď okamžitě uhrane, nebo si na něj nikdy nezvyknete. A to platí také o sedmimístné verzi označované písmenem L.

Modelová řada RX je zejména ve svém prodlouženém provedení opravdový kus. Na délku má o úctyhodných 11 centimetrů více než kratší sourozenec, takže ve městě budete dostatečně velké parkovací místo vždy nějakou tu chvíli hledat. Na druhou stranu je ale vůz velký nejen zvenku, ale také uvnitř. Jasně, třetí řada sedaček je nouzová a prakticky výhradně pro děti, ale jakmile je zapustíte do podlahy, máte k dispozici opravdu obrovský zavazadlový prostor. A to připomínáme, že pod podlahou v kufru jsou uloženy ještě baterie hybridního pohonu.

Vpředu je to pak v Lexusu prostorově zcela v pořádku. Co je ale až trochu moc retro, je dřevěný dekor, který se do auta vůbec nehodí. Tedy, možná, že kdyby byl na klasických místech, kde je člověk na dřevěné obložení zvyklý, tak by to bylo vcelku přijatelné, ale on se dřevěně tváří i volant, a to není moc pěkná podívaná. Dovedeme si však představit, že se dá interiér Lexusu RX nakonfigurovat vkusněji a poté si řidiči budou připadat jako na kapitánském můstku lodi Enterprise. Až na jeden detail – infotainment. Ten je bohužel už značně za zenitem, a to jak nepřehlednou grafikou, tak rychlostí, tak způsobem ovládání. Ten malý joystick, kterým honíte kurzor po displeji, místo abyste sledovali dění před vozem, to je prostě esence ovládacího zla. Naštěstí nové Lexusy už mají místo tohoto joysticku touchpad a s ním je o poznání příjemnější práce, byť to stále není žádná hitparáda.

Lexus RX450h L je, jak už označení napovídá, hybrid. A nutno říci, že velmi povedený hybrid. Obecně máme už delší dobu pocit, že hybridní systémy této japonské značky fungují lépe u velkých aut, takže jsme se během jízdy jen utvrdili v našem názoru. Výhody hybridního systému oceníte zejména ve městě, což je při již zmíněné velikosti vozu tak trochu paradox. A tak zatímco během popojíždění po Praze a Brně benzín z nádrže prakticky nemizel, dálniční přesun i po rozbombardované dálnici D1 v ní díky tříapůllitrovému šestiválci udělal pěkný vír. Co se nám hodně líbilo, byl komfortní podvozek, který do kabiny nepouštěl prakticky žádné rázy od kol. To už musela být opravdu díra, aby to bylo uvnitř cítit.

Pro koho tedy Lexus RX450h L doporučit? Určitě pro ekologicky smýšlející řidiče, kteří potřebují velký rodinný vůz a zároveň reprezentovat. Připravte se ale, že budete muset sáhnout řádně hluboko do kapsy, náš testovaný kousek stál přes 2,4 milionu korun.

Lukáš Novák

Audi A7 Sportback: Elegance na druhou

Komentáře