27. říjen bude velmi významný den. Do prodeje totiž půjde druhá fáze lehce kontroverzní, přesto úspěšné kolaborace Jeffa Koonse a značky Louis Vuitton. Prohlubuje tak pozici mecenáše a zviditelňovatele nového i starého umění. 

Tento měsíc se veřejnosti představí druhá kolekce, na jejímž návrhu se podílel Jeff Koons, jeden z nejvlivnějších žijících umělců. Tašky, zavazadla a doplňky se zahalí do obrazů Françoise Bouchera, Paula Gauguina, Edouarda Maneta,  Claude Moneta, Nicolase Poussina (exkluzivně v Maison Louis Vuitton Vendôme) a Williama Turnera.

Stejně jako v případě první kolekce Masters, i nyní Koons dotvořil slavný motiv Louis Vuitton Monogram svými iniciálami. Pro Vuittona jde svým způsobem o přelomový okamžik, protože nikdy předtím nesměl být tento ikonický motiv jakkoli pozměňován.

Nový Monogram je z kovu a nachází se vně kabelky – jako Koonsův „vlastnoruční“ podpis. Každá taška má také unikátní štítek v podobě nafukovacího zajíčka, který se jako stálý motiv v Koonsově tvorbě objevuje od samého začátku, tedy již čtyřicet let. Biografie a portrét starého mistra, jehož dílo je použito jako motiv na kabelce, se nachází uvnitř.

Můžete je vzít třeba jako ideální a sběratelský dárek pro svou lepší polovičku. Jak již bylo zmíněno, Vuitton je trochu jako mecenáš umění. Stephen Sprouse, Takashi Murakami, Richard Prince, Yayoi Kusama, Cindy Sherman, James Turrell, Olafur Eliasson a Daniel Buren pro Vuittona vytvořili na zakázku umělecká díla, navrhli produkty a podíleli se na produkci módních přehlídek.

Komentáře