Je deštivé anglické ráno, vstoupíte do svého oblíbeného gentlemen’s clubu, ponoříte se do velkého koženého křesla se sklenkou whisky v jedné a knihou v druhé ruce, za pár hodin odejdete a už se procházíte na vysluněném pobřeží francouzské riviéry.

Představa společnosti Winch Design, která již mnohokrát předělala interiéry letounů nebo třeba jacht v pohybující se paláce luxusu, se zhmotnila v dalším přepychovém projektu. Tentokrát se pokusila ve vnitřku soukromého letadla vytvořit atmosféru velice sofistikovaného domova inspirovaného anglickými gentlemen’s cluby.

FOTO: Atlas – přepychový tryskáč společnosti Winch Design

Atlas – přepychový tryskáč společnosti Winch Design - 151105-atlas-02Atlas – přepychový tryskáč společnosti Winch Design - 20161025-img_0278_1026Atlas – přepychový tryskáč společnosti Winch Design - 151105-atlas-01Atlas – přepychový tryskáč společnosti Winch Design - 151118-atlas-06Atlas – přepychový tryskáč společnosti Winch Design - 151105-atlas-03
Další fotky
Atlas – přepychový tryskáč společnosti Winch Design - interior-of-bbj-i-737-800-2Atlas – přepychový tryskáč společnosti Winch Design - dreamliner-boeing-787-900-by-andrew-winch-designs

Jakmile vstoupíte na palubu, okamžitě zapomenete na to, že se vlastně nacházíte v dopravním prostředku, který může někdy až příliš důvěrně připomínat přeplněný školní autobus. Design interiéru tryskového letadla Atlas charakterizují hladké podlahy, jemné kožené vybavení, ambientní osvětlení a knihovny, které zároveň slouží jako tajné dveře do elegantní skryté ložnice.

Zakladatel firmy Andrew Winch

Greig Jolly, projektový manažer, odhalil prameny především maskulinní inspirace: tradiční anglické gentlemen’s cluby, klasické hotelové kuřárny a ikonické britské značky. Realizace trvala celé tři roky, úspěšně navrhovat interiéry je v letecké branži komplikovanou prací – letecký průmysl klade na designéra (samozřejmě) extrémně rozsáhlou řadu omezení. Většina věcí musí být logicky pevně připevněna, a tak nebylo zrovna lehké navodit autentickou atmosféru pánského klubu – i přesto se návrh designérům víc než úspěšně podařil a letoun se již po nějakou dobu vznáší v oblacích se spokojenými klienty.

Ne vždy však dokáže společnost přetvářející sny ve skutečnost realizovat vše, co si zákazník vysní. V minulosti tak třeba museli odmítnout (a slušně objasnit proč) požadavek na funkční vířivku na palubě soukromého tryskáče.

Jan Králík

A na kolik skutečně vyjde provoz takové superjachty, se dočtete zde.

Komentáře