Ne každý si toho všiml, ale velké světové značky začaly před nějakou dobou hromadně s reinvencí sebe sama. Sociální sítě natolik proměnily celý náš pohled na svět a už jednoduše nebylo možné dělat jen to, co funguje a bylo nezbytné přijít s něčím novým, zajímavým. Občas i lepším.
Gucci začal dělat výšivky a my jsme zapomněli, že dlouho zůstavali pouze u loga a italské vlajky. Fendi obličeje Peekaboo a kompletně přestal s logem FF. Prada dělá své roboty a printy z Google Earth. Vuitton se spojil se Supreme a Burberry se oprostilo od staletých tradic a přišlo s úzkými obleky a batohy. U nás sice není moc značek s tak dlouholetou historií, ale i přesto je skvělé pozorovat, jak dobře si v posledních letech vede Blažek.
Letos slaví 25 let, což není zas takové stáří, ale v módě, kdy může značka „zavřít“ i po jedné nepovedené sezóně, je to obdivuhodný čas. Na počátku byl oblek pro české muže. V době, kdy se tady pořád šílelo po džínách a vládla vekslácká móda (ve slovníku sice není, ale znamená puma tenisky, bílou koženou bundu s logy a zvednutý límec u trička), Blažek začal s relativně hezkými obleky. Dlouho to ale zůstávalo relativně stejné a ve stylu neurazí, ale ani neoslní.
To se dramaticky mění posledních několik fashion weeků. Návrhářka Jana Kutková přinesla úzké siluety, na přehlídkách je vidět odvážný, zajímavý styling, který by člověk u „klasické“ značky nečekal a i materiály vypadají lépe. Luxusněji a kvalitněji. To se sice nemusí zdát jako nijak výrazný krok, ale je to krok, díky němuž začnou Blažka kupovat i mladší a mladší generace. A to by měla chtít každá značka. Nečekat, až noví zákazníci dorostou, ale být natolik dobří a nadčasoví, že je bude chtít nosit muž ve dvaceti a v šedesáti, a oba budou vypadat stejně dobře.
Přehlídka na Jaro/Léto 2018 předvedená včera na Mercedes-Benz Prague Fashion Week nezklamala. Plná čistých střihů, detailů, které dotváří celek a jednoduše to stálo za to.