Společnost Moët Hennessy, jež je součástí skupiny LVMH, spojila své síly v boji s pandemií napříč trhy. Mezi zavedené iniciativy patří mimo darování potřebných materiálů, jako je například alkohol na výrobu dezinfekcí, také podpora partnerských společností a místních komunit. V České republice se rozhodla společnost Moët Hennessy ve spolupráci s vinným barem Vinograf vytvořit projekt na podporu místních fine dining restaurací.
Podpora českých fine dining restaurací a láhev šampaňského Veuve Clicquot jako dárek
Současná krize v souvislosti s Covid-19 způsobila restauracím propad tržeb a nedostatek cash flow. Díky iniciativě Moët Hennessy, ve spolupráci s vinným barem Vinograf, mohou zákazníci své oblíbené fine dining restaurace v této nelehké situaci podpořit, a to skrze nákup online voucherů. Voucher do jedné z partnerských fine dining restaurací v hodnotě 3000 Kč lze po znovu otevření restaurace uplatnit na konzumaci, ke které si zákazník vychutná láhev Veuve Clicquot Brut Réserve Cuvée jako dárek. Voucher, který lze uplatnit do 31. října 2020, je možné zakoupit online přes platformu Vinograf www.milujemevino.eu, kde je k dispozici také seznam partnerských restaurací. Mezi zapojené restaurace patří například věhlasná Terasa u Zlaté studně, jejíž pokrmy vznikají pod taktovkou Pavla Sapíka, Coda restaurant, nacházející se v prostorách jedinečného pražského hotelu Aria, fine diningové bistro The Eatery, Aquarius restaurant na pražské Malé Straně nebo Hotel Savoy v centru Špindlerova Mlýna.
„Doménou fine dining restaurací je poskytování zážitkové gastronomie, stejně tak jako pro Moët Hennessy. Oblast fine dining je z pohledu již vzniklých iniciativ podle nás opomíjenou a zároveň citelně zasaženou oblastí. Zároveň je pro toto odvětví gastronomie složité zahájit rozvoz hotových jídel a generovat alespoň minimální tržby. Mnoho restaurací i přesto pomáhá českým zdravotníkům, hasičům nebo vojákům. Moc jim za to děkujeme a chceme jim tímto dát příležitost pomoci také sobě.“
Petr Starý