Trvalo to čtyři roky a byla to krásná éra. Teď ale přišel její konec, protože adidas s designérským vyznavačem minimalismu Rickem Owensem představují poslední kolekci.
Můžeme tomu říkat „sneakers revoluce“. Sportovní bota, dlouhou dobu odmítaná u formálního, ale i smart casual dresscode získává nové postavení. Díky úspěchu a oblibě minimalistického designu se nejen produkují nové modely, ale i značky, které nikdy podobné boty nedělaly, přicházejí se záplavou tenisek.
Ricku Owensovi můžeme dát za „vinu“ to, že tolik lidí nyní nosí (nejen) bílé tenisky kdykoliv a kamkoliv a že si je lze vzít i k obleku. Byl jeden z prvních, díky kterému se z nich stala nadčasová klasika a pohodlnost už tak nemusí znamenat jen neonové pásky.
Celé roky dokazovalo spojení těchto dvou jmen, že sport, vysoká móda a avantgarda jdou ruku v ruce. Tenisky adidas x Rick Owens se staly jedním z nejžádanějších a nejfotografovanějších objektů na fashion událostech po celém světě.
Minimalistické tenisky bez výrazných prvků a barev už nadále nejsou pouze sportovní bota. Poslední kolekce, která je k dostání v obchodě Footshop, bude jako sběratelská edice. Je to jako kdyby Porsche řeklo, že vyrábí poslední auto nebo Chanel, že vydává poslední parfém.