Když v roce 2009 značka Peugeot uvedla na trh první generaci modelu 3008, způsobila tím rozruch. Nikdo vlastně nevěděl, kam ho zařadit. Ani MPV, ani hatchback… zkrátka takový mix segmentů, neboli crossover. Dokonce pro něj v klasické číselné řadě neměli ani příslušné tříčíslicové označení. A tak Peugeot tohoto vetřelce ve stylu „od každého něco“ nazval 3008. A začala veleúspěšná sága. Dnes je Peugeot 3008 skutečným pilířem modelové řady značky.
První Peugeot 3008 se na trhu navzdory, nebo možná spíš díky své jinakosti, rychle prosadil. Další generace už byla ve stylu SUV a byla ještě úspěšnější než ta předchozí. V roce 2017 dokonce vyhrála evropské auto roku. A ani současná, v pořadí třetí generace, si nevede špatně. Už půl roku po uvedení automobilka hlásila 100 tisíc prodaných kusů, a navíc má v šuplíku ještě spoustu inovací, které by zájem klientů měly ještě posílit. Pojďme si tuto žhavou novinku Peugeotu představit.
SUV fastback, který si jede po svém
Nový Peugeot 3008 je všechno, jen ne tuctový. Přichází jako SUV fastback s ostře řezanými liniemi a sportovně skloněnou zádí. Design má švih, styl i agresivitu – ne náhodou získal prestižní Red Dot Award 2024. Ať už parkuje před kanceláří, nebo projíždí městskou zástavbou, zaručeně zaujme. Vyvýšený podvozek zajišťuje dobrý přehled i komfortní nástup a výstup. A pověstná aerodynamika fastbacku? Ta jen podtrhuje zaměření na efektivní a svižnou jízdu.
Moderní interiér, který umí víc
Uvnitř čeká luxusní Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Dominantní 21″ zakřivený displej spojuje přístrojový štít a dotykové ovládání, vše v elegantním designu s důrazem na intuitivní používání. Nechybí sportovní volant, výborně tvarovaná sedadla s možností masáže, odvětrávání a vyhřívání vpředu i vzadu. Novinkou jsou adaptivní boční opěrky předních sedadel, které se automaticky přizpůsobí tělu řidiče.
S dobíjením i bez
Nový Peugeot 3008 dává na výběr – můžete jít plně elektrickou cestou, ale není to nutnost. Pro ty, kteří hledají ideální kompromis, je tu hybridní verze. Nepotřebuje zásuvku, dobíjí se sama při brzdění a jízdě, a přitom zůstává úsporná i svižná. Ideální pro každodenní provoz bez starostí s nabíjením.
Kdo chce víc elektrického výkonu může sáhnout po plug-in hybridu, který nabídne delší čistě elektrický dojezd, konkrétně až 85 km, a možnost dobíjet z běžné zásuvky.
Nejekologičtější verzí je pak čistě elektrická varianta, která zvládne až 698 km na jedno nabití.
Jízda bez kompromisů
Nový 3008 nabízí výběr ze čtyř jízdních režimů, od komfortního až po dynamický Sport nebo pohon všech kol (u některých verzí). Díky nízkému těžišti, přesnému řízení a výborně vyladěnému podvozku je jízda zábavou, a to bez ohledu na to, jaký zvolíte pohon.
Vše doplňuje výbava nejmodernějších asistenčních systémů – adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvého úhlu až na 75 metrů, automatické parkování nebo 360° kamerový systém VisioPark 3 a mnoho dalších technologických vymožeností. Dohromady má Peugeot 3008 přes 40 asistenčních systémů.
Přehledně v číslech
- Dostupné pohony: hybrid, plug-in hybrid, elektromotor
- Výkon: 145 až 320 koní
- Dojezd na elektřinu: 85 až 698 km
- Cena od 749 000 Kč
- Operativní leasing od 9 250 Kč/měs. vč. DPH
- Záruka 5 let / 8 let na baterii