Tento víkend se Florencie opět rozbouří dalším ročníkem módního veletrhu Pitti Uomo. No, rozbouří. Spíše gentlemansky rozvibruje. V záplavě módních týdnů a akcí je Pitti Uomo jediná akce, která skutečně počítá jen s muži. Je to něco našeho.

Někdo by mohl namítnout, že přeci ještě existuje London Fashion Week Men’s. To je fakt, ale londýnská móda je občas velice progresivní. Progresivní natolik, že ač jsou tyto akce o inspiraci, běžný pánský šatník zde obohatit lze jen velmi málo.

Dvě formy moderního umění spojené v jednu – móda a film.

Letošní ročník Pitti Uomo 93 bude skutečně revoluční. Oproti předchozím letům se totiž posouvá do moderní éry, avšak velmi stylovým způsobem. Vše je totiž pojato jako filmový festival. Přehlídky budou pojaté jako rozdílné filmové žánry, hlavní „stan“ veletrhu bude vypadat jako kino a na velkých tabulích se namísto trailerů bude promítat program.

Jednou z hlavních akcí je společná přehlídka japonských značek Undercover by Jun Takahashi a Takahiromiyashita The Soloist. Oproti standardním přehlídkám budou designéři předvádět současně, aby si vzájemně vyjádřili úctu a respekt ke své tvorbě. Jestli tohle není vrcholně gentlemanské tak už nic.

Víkend ve Florencii korunuje další významnou událost. Legendární newyorská značka Brooks Brothers totiž slaví dvě staletí provozu a k této příležitosti pořádají party. V nejznámější florentské lokalitě Palazzo Vecchio se bude konat módní show a s ní spojená výstava pánské krejčoviny, která ve velkém ovlivnila jak se oblékáme my všichni.

Finsko jako hlavní trhák
Finská mladá móda byla vybrána jako hlavní host. Osm designérů předvede svou práci – Formal Friday, Ikla, Wright x Turo, Mannisto, Maria Korkeila x R-Collection, Nomen Nescio, Rolf Ekroth, Saint Vacant a Vyner Articles. Severská móda je sama o sobě skvělá.

Svou vlastní debutovou pánskou kolekci představí i Karl Lagerfeld. Ten sice nějaké pánské kusy navrhoval už pro mnoho značek, ale svůj vlastní label pánskou módou doplní poprvé. Dále pak své kolekce představí snad všechny významné pánské značky. Corneliani počínaje a Kappa konče.

Na co se však těšíme nejvíce, jsou každoroční streetstyle fotky. Mají snad ještě větší význam, než přehlídky, protože až téměř magická různorodost a kreativita návštěvníků je tou nejlepší inspirací.

Lístky můžete stále pořídit na oficiální stránkách, pokud hledáte plány na víkend. A nejlepší hotel ve Florencii je Duomo Firenze – z oken vidíte přímo Duomo.

Komentáře