SEAT. Ještě nedávno odepisovaná španělská značka, kterou koncernoví manažeři „zachraňovali“ generaci starými přeznačkovanými koncernovými sourozenci. Dnes sebevědomá část koncernu Volkswagen, která díky synergiím dokáže zákazníkům předkládat přesně taková auta, která chtějí. Přesně, jak je tomu u SEATu Tarraco.
Týden za volantem Tarraca byl týdnem koupání se v pátravých pohledech. Ano, novinka je řádně vzrostlá a méně zkušené oko ji může klidně zaměnit se Škodou Kodiaq, ale hlavně vypadá neskutečně elegantně a majestátně. Hodně dělají příplatková LED světla s charakteristickými linkami denního svícení, suverénní postoj umocňuje design s ostrými prolisy a zapomenout nemůžeme ani na dvacetipalcová kola. Sečteno a podtrženo, designéři SEATu ze sebe dostali to nejlepší.
Uvnitř na vás pak čeká navýsost komfortní atmosféra, dostatek prostoru, a protože jsme testovali jednu z top verzí, tak i řada vychytávek. Jmenujme třeba plně digitální přístrojový štít, svižný multimediální systém, ale také detaily, které využijete za jízdy, jako je volič jízdních režimů na silnici, do terénu či do mokra nebo tlačítko pro nastavení silničního režimu tak, aby vám auto vyhovovalo úplně bez výhrad.
Pod kapotou jsme měli stodevadesátikoňový dvoulitrový nafťák, který byl pocitově trochu línější, ale jakmile se člověk naučí dávkovat výkon pomocí plynového pedálu tak, aby se to líbilo sedmistupňovému automatu, jezdí Tarraco jako střela. A to i v zatáčkách, protože na těch obrovských kolech ho prostě a jednoduše neutrhnete… K tomu přidejte pohon všech kol a máte před sebou rozeného šampióna. Ceny SEATu Tarraco v ČR startují na 769 900 Kč za 1.5 TSI (150 k).
Lukáš Novák