Vypadá jako vypracovaný svalovec, jede jako atlet a na to, že se jedná o SUV, zatáčí a kličkuje jako zajíc. Není žádná diskuze o tom, že Škoda Kodiaq RS je aktuálně jedním z nejschopnějších vozů, které mladoboleslavská automobilka vyrábí.

Ale ujasněme si pojmy hned na začátku. Kodiaq RS není „to RS“ jako třeba modely od Audi, nebo Ford Focus. Je to prostě a jednoduše k dokonalosti dotažené SUV, které jezdí skvěle, ale není to žádný sporťák. Ok?

Škoda Kodiaq RS se sice zvenku zas tak moc neliší od klasického provedení, ale jen na první pohled. Na ten druhý už vidíte velká kola, zvláštní přední a zadní nárazník, výfuky… A pak je tu ten zvuk. TEN ZVUK! Když se k vám medvěd Kodiaq blíží, tak už z dálky slyšíte bublavou symfonii z výfuků, jako kdyby pod kapotou byl minimálně osmiválec. Realita je samozřejmě jiná, Kodiaq RS pohání dvojitě přeplňovaný dieselový čtyřválec 2.0 BiTDI, který má výkon 176 kW (240 koní). Jeho točivý moment 500 Nm ale s obřím SUV mává, jako by se nechumelilo, a vy tak máte v každý okamžik pod nohou dostatek výkonu na případnou akceleraci. Jen si občas musíte podřadit ručně, abyste ušetřili přemýšlení sedmistupňové automatické převodovce.

Kromě jezdění po Praze jsme se s Kodiaqem RS vypravili také do prostředí, kde bychom si představovali trochu jiná auta, a to do alpských průsmyků ve Švýcarsku a Itálii. Boleslavský medvěd si to tam užíval nevídaným způsobem a tím pádem i my za volantem. Nahoru jsme vždy vyletěli jako teleportem, zatáčka, nezatáčka. Dolů byly jediným limitujícím faktorem brzdy, které si dostaly pořádně zabrat. Aby ne, když jsme už v tak dost těžkém autě seděli tři. Ale stačí brzdit krátce a intenzivně a vše je v pořádku. Spotřeba v Alpách se pohybovala okolo 8 litrů nafty na 100 km, a to jsme Kodiaqa nijak nešetřili. Během klidných přesunů pak není problém jezdit za 6,5 litru na sto.

Uvnitř vás Kodiaq RS hýčká sportovními sedadly, svižným infotainmentem s dotykovým displejem, digitálním přístrojovým štítem, vyhřívanými sedadly a volantem a když na to přijde, tak můžete povozit cestující i ve třetí řadě sedadel, protože Kodiaq RS je sedmimístný.

Suma sumárum, není divu, že se v poslední době na silnicích vyrojilo tolik Kodiaqů RS. Jsou totiž tím nejlepším, co aktuálně Škoda nabízí. Tomu také odpovídá cena, která začíná na 1 189 900 Kč.

Text: Lukáš Novák
Foto: Radoslav Holan a Škoda Auto

Na nový hatchback od Škody jsme se těšili. Rapid je mrtev, ať žije Scala!

Komentáře