Léto je v plném proudu a z každodenního dojíždění do práce v MHD se mnohdy stává horoucí peklo. I když už se pomalými krůčky posunujeme blíže k „vytouženému“ Západu, v oblasti hygieny jsme oproti jiným zemím stále dost pozadu.

Výsledky průzkumů jsou stále tak nějak stejné – Češi nejsou zvyklí používat deodorant nebo antiperspirant jako součást každodenní hygieny. Nejhůře jsou na tom tradičně čeští muži, z nichž skoro polovina nepoužívá denně žádné přípravky proti pocení. To nás staví skoro až na samotný konec pomyslného evropského žebříčku, v němž jsou před námi například Poláci a Maďaři. Nejinak tomu není ani v případě znalostí rozdílu mezi deodoranty a antiperspiranty.

Čím to je? To nám stále není moc jasné. Doby, kdy byly hygienické potřeby nedostatkové zboží, jsou již dávno pryč a jeden deodorant nebo antiperspirant měsíčně si dnes může dovolit opravdu každý. Při současných cenách vycházejí cca na 1 krabičku cigaret nebo dvě plzně.

I když se nám to nelíbí, pravda možná nebude daleko tomu, co kdysi v Lidových novinách napsal novinář Scott Cohen: „Skoro to vypadá, jako by nedbalost byla vlastností, o jejíž dosažení Češi vědomě usilují. Neučesané vlasy, špinavé oblečení bez jakéhokoli smyslu pro eleganci a vyboulená břicha. Překvapuje mě, že Češky, které tak dbají na krásu, to u svých mužů tolerují.

Ve městech už je samozřejmě trend jiný, ale když přijedete na vesnici, stále se setkáte s muži, kteří vám budou tvrdit, že správnej chlap musí smrdět i z fotky a že jedno tričko na čtyři bohatě vystačí. Horší je, když si potom takovej „správnej chlap“ stoupne nad nebo vedle vás v tramvaji…

Podle prodejních statistik spotřebuje každý Čech v průměru 1,38 balení deodorantu či antiperspirantu ročně. Nejvoňavějším národem jsou naopak Britové, kteří ročně spotřebují pět balení. Za námi jsou už jen Rumuni a Rusové.

Naštěstí na tom s osobní hygienou navzdory používání deodorantů nejsme zase tak úplně špatně, přinejmenším se pravidelně myjeme. Podle průzkumu společnosti GfK patří Češi v tomto směru mezi nejčistotnější národy v Evropě. Osobní hygienu – tzn. mytí, čištění zubů nebo holení – považuje za velmi důležitou 76 % Čechů. Téměř tři pětiny Čechů (58 %) se této činnosti věnuje více než půl hodiny denně a třetina dotázaných dokonce více než 50 minut denně. Jednou denně se sprchuje 78 % Čechů, zatímco u ostatních národů je průměr kolem 69 %. Nejčistotnější jsou podle tohoto průzkumu Poláci, kde se alespoň jednou denně vysprchuje 84 % z nich.

Jelikož s osobní hygienou a mytím rozhodně nemáme problém, stačí teď už jen zvolit vhodný antiperspirant. Antiperspiranty pomáhají redukovat produkci potu tím, že do vlhkého povrchu pokožky uvolňují soli hliníku, které vytvoří na potních žlázách gel redukující množství potu. Antiperspiranty obsahující alkohol dále pomáhají aktivním látkám rychleji schnout a navodit příjemně chladivý pocit.

Novinkou mezi pánskými antiperspiranty je Rexona Active Protection+ Invisible Men, která vás ochrání nejen před nepříjemným zápachem, ale ubrání i vaše oblečení před nevzhlednými skvrnami vznikajícími pocením. Její složení obsahuje až desetkrát větší ochranu proti bakteriím vzniklým pocením a vůně je uvolňována postupně v reakci na to, jak velkému stresu či fyzické aktivitě jste zrovna vystaveni. Tato svěží a lehká vůně inspirovaná parfémem Bleu de Chanel si vás podmaní, a přesto nenaruší aroma vašeho oblíbeného parfému. Rexona Active Protection+ Invisible Men navíc zabraňuje tvorbě nevzhledných „koláčů“ a váš pot se stane prakticky neviditelným bez ohledu na barvu oblečení.

 

Komentáře