Společnost Warner Bros. Discovery Sports (WBDS) se v červenci chystá změnit způsob, jakým si miliony fanoušků ve světě užívají cyklistiku.

Studio Cube vstupuje do cyklistiky

WBDS představí bezkonkurenční přenosy z Tour de France (1.–24. července) a Tour de France Femmes (24.–31. července). Průkopnické mixed-reality studio Cube pozdvihne způsob sledování nejvýznamnějších cyklistických závodů na novou úroveň.

Všechny etapy Tour de France a prvního ročníku Tour de France Femmes budou na WBDS vysílány živě, přičemž studio Cube vtáhne diváky ještě více do dění na trase než v minulosti. Cube tak mění způsob prezentace živých cyklistických přenosů do podoby, kterou znají diváci tenisových grandslamových turnajů a olympijských her Tokio 2020 a Peking 2022.

Pro letošní ročník Tour de France a Tour de France Femmes je připravena řada novinek, analytických nástrojů rozšířené reality a jedinečných virtuálních kulis, což vylepší a rozšíří divácké zážitky. Bude představena funkce ´inclinometer´, 3D zobrazení, které oživí stoupání, s nímž se peloton potýká. Díky novým technologiím, např. využití Unreal Engine 5, studio Cube představí i některé jemnější taktické nuance cyklistiky, jako např. jízdu ve větru a časovky.

Největší jména cyklistiky, která se hlásí z pelotonu

Alberto Contador a Sir Bradley Wiggins se dohromady mohou chlubit třemi vítězstvími v celkové klasifikaci Tour de France. Oba dodají vysílání WBDS další rozměr a zprostředkují reportáže během všech etap přímo z pelotonu. Také Tour de France Femmes bude mít reportérku přímo v pelotonu, bývalou cyklistku Iris Slappendelovou, která přiblíží dění v závodě v průběhu všech osmi etap.

Rozhovory v průběhu Tour de France připraví Bernie Eisel a Hannah Walkerová, během Tour de France Femmes se této role ujmou Laura Meseguerová a Manon Lloydová.

Kritikou oceňovaný podcast The Bradley Wiggins Show by Eurosport se vrátí i na Tour de France.

Cyklistická legenda se podělí s cyklistickými fanoušky o své nefiltrované názory a myšlenky nad rámec samotného závodu. Lokalizované zprávy a rozhovory na Eurosport.com, v nichž se představí největší postavy pelotonu, budou fanoušky informovat o všem podstatném, co se v závodě děje.

Vedle živých přenosů i videí na vyžádání a hloubkových analýz závodů od celé řady expertů, nabídne GCN+ fanouškům pořad The Breakaway a další bezkonkurenční doprovodný obsah k Tour de France a Tour de France Femmes. Již týden před grand départ bude aplikace GCN+ domovem interaktivních zajímavostí, kvízů a preview včetně analýz jezdců, rozborů etap, předpovědí a recenzí. GCN+ je také domovem exkluzivních originálních dokumentů, filmů odhalujících historii Tour a nahlížejících do zákulisí cyklistiky, které byly vytvořeny s cílem učinit nabídku z Tour de France a Tour de France Femmes ještě barevnější.

Scott Young, SVP Content and Production at Warner Bros. Discovery Sports Europe: „Naše studio Cube je jednou z nejlepších inovací ve vyprávění příběhů v televizním vysílání. Využitím nástrojů šitých na míru a přidaných analytických funkcí popíšeme etapy, stoupání i sprinty, což bude pro vysílání cyklistiky skutečně jedinečné.“

„Další pozvednutí ženského sportu a větší úsilí o dosažení genderové vyváženosti napříč závody je nesmírně důležité. Představujeme více ženského sportu a dáváme stejnou váhu ženským a mužským akcím během našich přenosů z tenisových grandslamů a olympijských her. Když ASO oznámila inaugurační ročník Tour de France Femmes, byli jsme rozhodnuti vnést to nejlepší z našich produkčních inovací a zkušeností i do ženského závodu.“

„Spojení s nejinformovanějšími a nejzkušenějšími cyklistickými experty a množství cyklistického obsahu na našich digitálních platformách pozvednou živé přenosy ze všech etap Tour de France a Tour de France Femmes na zcela novou úroveň.“

Iris Slappendelová, cyklistická expertka Eurosportu a GCN: „Rok 2022 je pro ženskou cyklistiku historickým rokem, vždyť nejlepší světové cyklistky se chystají na start bojovat o žlutý trikot v prvním ročníku Tour de France Femmes.“

„Je neuvěřitelně vzrušující být součástí týmu Warner Bros. Discovery Sports a divákům ještě více přiblížit dění na trati. Těším se na to, že ukážeme tento sport v jeho nejlepším světle, čímž, jak doufám, získáme pro ženskou cyklistiku pozornost nové generace fanoušků.“

Wiggins a Contador v hlavních rolích nové propagační kampaně

Sedminásobný vítěz grandtour Alberto Contador a vítěz Tour de France 2012 Sir Bradley Wiggins se představí v hlavních rolích propagační kampaně WBDS pro letošní ročník Tour de France. Kampaň, která se objeví na lineárních a digitálních platformách, podporuje slogan Come for the race, stay for the ride a zdůrazňuje 360stupňový přístup WBDS k pokrytí závodu na lineárních, OTT a digitálních platformách. Contador i Wiggins se objevují ve všech reklamních spotech vytvořených pro diváky mimo Velkou Británii, přičemž Wiggins je ústřední postavou britské kampaně.

109. ročník Tour de France odstartuje 1. července v Kodani, v Dánsku se pojedou tři etapy včetně individuální časovky. Poté se peloton přesune do Francie a navštíví i Švýcarsko. Tour de France vyvrcholí po 21 etapách na ikonické pařížské Avenue des Champs Élysées 24. července. Vše z Tour de France bude dostupné na Eurosportu, GCN+ a Eurosport App.

Tour de France Femmes, která začíná u Eiffelovy věže v Paříži a končí ve východní Francii stoupáním na La Planche des Belles Filles, bude rovněž k dispozici na Eurosportu, GCN+
a Eurosport App.

WBDS se může pochlubit nejrozsáhlejší nabídkou cyklistických závodů světové úrovně a větším počtem živých přenosů mužských i ženských akcí na silnici, dráze, v cyklokrosu, na horských kolech a BMX než kdokoli jiný. V roce 2021 poprvé nabídla všechny závody UCI Women’s World Tour a zůstává i nadále odhodlána rozvíjet tento sport vyprávěním příběhů závodnic a produkcí více původního obsahu věnovaného ženské cyklistice na svých kanálech a platformách.

Foto: Eurosport

Komentáře