V Londýně už včera večer začal pátý ročník čistě pánského týdne módy London Fashion Week Men’s. Krom toho, že to znamená řadu přehlídek, velkých party a představení nových značek a linií, fashion weeky jsou jako comic con pro každého, kdo má něco společného s módou.
Ať už se účastníte a jdete na přehlídky (nebo na nepřeberné množství dalších akcí), všude můžete vidět stejný systém. Existuje totiž několik zásadních typů lidí, které potkáte vždycky.
Influencer
Obvykle mladší, sám se naučil co o módě ví, pravděpodobně má blog nebo několik tisíc lidí na Instagramu. Bude držet v ruce bigassIphone s tím super novým krytem od veganské společnosti, která z výdělku bojuje za širší brčka u frappé. V dnešní době sociálních médií, tihle lidé jsou si vědomi moci, která se zde skrývá. A obvykle také netuší, jak blízko jsou smrti ze strany módních redaktorů a editorů, kteří museli potit krev aby se dostali tam, kde jsou. Budou přeskakovat mezi devíti platformami a sdílet všechno kolem. Radši se vyhýbejte jejich okolí, pokud nechcete být někde jako křoví.
„PR“
Stejně jako v pohádkách drak hlídá poklad, na přehlídkách a party bude PR hlídat, jestli je vše tak, jak má. Bude se usmívat, možná stát u dveří a prohodí slovo s každým, kdo jde kolem. Obvykle jde o nejmilejší lidi (bůh ví, jestli je to tím, že to mají v popisu práce). Na druhou stranu, jestliže tam nemáte co dělat, vyhodí vás nadpozemskou silou.
Redaktoři a editoři
Paradoxně, obvykle nosí černou nebo jinou formu uniformy, budou starší než influenceři a nebudou ze všeho hystericky nadšení. Za léta v byznysu se naučili koukat na módu s chladnou hlavou.
Attention Whore
Když Anna Piaggi jako první začala nosit všechny barvy duhy, od kožešin až po rozbité sklo a klauní makeup, všem to přišlo zajímavé a fascinující. Proč? Protože byla první a byla originální. Nová generace se na sebe bude snažit upoutat pozornost ještě extrémněji a dávno to není jen o osobním uvažování.
Pseudocelebrity
Jsou lidi jako je Meryl, kteří ale na podobné akce nikdy nechodí, a pak jsou „celebrity“, které byly v jedné ze sérií reality show. Pumpují zbytky slávy, jejich PR jim pravděpodobně sehnal místo, budou asi mluvit o tom, že chystají vlastní módní linie, pracují na tom či onom „projektu“ a tak dál. A budou mít často mnohem lepší místa než ti, kteří mají s módou skutečně co dělat.
Módní svět je samostatný ekosystém, džungle nebo vesmír, kde každý element závisí na dalším. Je správně, že máme od vševědoucích influencerů, přes attention bitches až po usměvavé modelky, které jedí k hlavnímu jídlu rozinku. Bez toho by to nebyla zábava.
P.S. Článek nemá za cíl kohokoliv urazit. (MmmHmmm)