Chtěli byste pořádný německý hatchback, ale Golf je pro vás už moc velký? Máte štěstí, protože tu je nové Polo. Dorostlo sice už do velikosti Golfu čtvrté generace, na tu aktuální mu ale stále ještě pár centimetrů chybí.
Už předchozí generace Volkswagenu Polo vypadala dospěle. Žádný ocumlaný bonbón, žádná kabelka na kolech, ale plnohodnotný hatchback. Novinka jde ale ještě dál a dokážeme si představit, že někteří zákazníci nebo zákaznice mohou váhat, jestli si nepořídit právě Polo třeba na úkor Golfu. Ano, Golf můžete mít naložený komfortní výbavou až po střechu, ale ani menší sourozenec se nenechává zahanbit a nabízí celou řadu vychytávek, a to jak v základní, tak příplatkové výbavě. Zvenku je Polo opravdu jako menší Golf, včetně typického zadního sloupku. Oproti předchůdci je delší, širší a placatější, designéři ve Wolfsburgu se opravdu odvázali.
Testovali jsme nové Polo s přeplňovaným benzinovým tříválcem 1.0 TSI, který rozhodně dává zapomenout na staré koncernové tříválce. Motor je tichý, nadměrného řevu se nedočkáte ani pod plným plynem a kombinace se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG je skvěle dotažená. „Déesgéčko” oceníte kdekoli, jak ve městě, tak na okreskách, protože si můžete řadit pádly pod volantem. Sluší se při této příležitosti zmínit, že byť jede litrové Polo krásně, není to žádný trhač asfaltu, ale spíše na pohodu laděné přibližovadlo. Na pořádné blbnutí si musíte pořídit Polo GTI, které pohání dvoulitrový čtyřválec se dvěma stovkami koňských sil.
A co uvnitř? Tady vás čeká obrovský skok. Polo nebylo žádný holobyt, novinka je ale ve všech ohledech lepší. Více místa, přehlednější ovládání, modernější infotainment, bezdrátové dobíjení mobilních telefonů… Jestli to takto půjde dál, máme se v budoucnu na co těšit. Už teď se Polo zdárně vyhýbá škatulce „druhé auto do rodiny”. Pokud totiž nejste stěhováci, zvládne úplně vše, co od auta potřebujete.
Lukáš Novák