Neustálý přísun dalších a dalších crossoverů, tedy zvláštního druhu menších aut tvářících se jako SUV, nemá konce. A stranou nemůže samozřejmě stát ani největší evropská automobilka Volkswagen, která zejména na mladé zákazníky vyrukovala s excentrickým modelem T-Roc.

Proč si vlastně do „městské džungle“, jak automobilky s oblibou označují normální městský provoz, pořídit něco, co vypadá jako SUV? U T-Roca je to jasné – hlavním důvodem je jeho vzhled. Na první pohled dokáže zaujmout a troufáme si říci, že v pozitivním duchu. Pečlivě nalinkované prolisy karoserie, barvy a jejich kombinace, netradiční přední blinkry v náraznících či celková silueta, to je přesně to, co vám T-Roca prodá. To, že uvnitř bude kvalitní technika, která je prověřená z dalších koncernových modelů, to je každému jasné, ale ten vzhled, to je terno. Pokud chcete být jiní a přitom nejezdit v něčem nepraktickém, jste už téměř na udičce.

Tou praktičností to myslíme vážně. Vždyť považte, že T-Roc je téměř o půl metru kratší než Škoda Octavia, přitom je v něm ale všude dostatek místa a také do kufru naložíte vesměs vše, co potřebujete. K tomu přidejte vyšší pozici za volantem, která vám dodá lepší výhled, a když na to přijde, tak T-Roc můžete mít také jako čtyřkolku, což není v českých končinách rozhodně na škodu.

Po nasednutí do T-Roca si budete připadat jako doma. Tedy pokud jste už někdy v nějakém Volkswagenu seděli. Vše je velmi povědomé, všechny ovládací prvky jsou na dosah a logicky uspořádané. Co možná však uvidíte ve Volkswagenu poprvé, je plně digitální přístrojový štít, který byl doposud vyhrazen pro luxusnější modely. Budíky rychloměru a otáčkoměru si tak můžete přizpůsobovat v několika formátech a zároveň si navolit, jaké doplňkové informace u nich chcete vidět. A pokud T-Rocem jezdí i druhý či další řidič, může si vše nastavit zase podle sebe. Po chvilce nastavování tak přímo před sebou uvidíte kdykoli během jízdy to, co potřebujete, vč. navigace a vůbec nemusíte koukat na displej na středovém panelu.

Na velmi vysoké úrovni jsou v T-Rocu také asistenční systémy. Adaptivní tempomat umí sám držet odstup od auta před vámi – a to až do úplného zastavení. Nechybí ani „Traffic Jam Assist“, což je systém pro popojíždění v kolonách, kdy se auto drží vozu před vámi a následuje jej stejnou rychlostí i směrem a vy se tak můžete v ranní či odpolední dopravní špičce věnovat jiným činnostem.

Volkswagen T-Roc si můžete pořídit s jedním z pěti motorů. Nabídka začíná na litrovém přeplňovaném tříválci 1.0 TSI a pokračuje přes benzinový čtyřválec 1.5 TSI a naftový čtyřválec 2.0 TDI až po vrchol nabídky, a to přeplňovaný benzinový dvoulitr 2.0 TSI s výkonem 140 kW (190 koní). Ideální motorizací pro T-Roc je podle nás přeplňovaný benzinový agregát 1.5 TSI s výkonem 110 kW (150 koní). T-Roc je s ním agilní, mrštný a motor je dostatečně lehký a výkonný, abyste si s autem užili i dost zábavy. Pravda, řízení je poněkud vlažnější, ale fantasticky naladěný podvozek si toho nechá líbit ještě mnohem víc, než jsme si k němu dovolili.

Suma sumárum – chápeme, že mezi vámi jsou tací, kteří by T-Roca brali hned všema deseti, a takovým fandíme. Vymanit se ze stereotypní šedi chce vždy odvahu a tou disponuje i T-Roc. Je však nutné počítat s tím, že tenhle floutek od Volkswagenu není úplně nejlevnější. Základní verze vyjde na 479 900 Kč, to by ještě šlo. Pokud ale budete toužit po čtyřkolce s automatickou převodovkou a nejvýkonnějším benzinovým motorem, alokujte si na svém bankovním účtu poctivých 834 900 Kč.

Lukáš Novák

Komentáře