Volvo XC40 Recharge P8 AWD, jež je prvním plně elektrickým modelem automobilky vycházejícím z jejího SUV, aktuálně slaví velké prodejní úspěchy. Zájem o ně projevily desetitisíce spotřebitelů, přičemž společnost obdržela několik tisíc závazných objednávek ještě před formálním zahájením prodeje. V Česku by měl být objednávkový systém otevřen v létě.

Počáteční příval objednávek potvrzuje značný zájem o modelovou řadu Recharge, do níž automobilka Volvo zařazuje všechna svá plně elektrická a plug-in hybridní vozidla. Společnost usiluje o to, aby v roce 2025 polovinu všech jejích prodaných vozidel tvořily plně elektrické automobily a zbytek vozy s hybridním pohonem.

V roce 2019 prodala společnost Volvo Cars téměř 46 000 plug-in hybridních vozů, což v meziročním srovnání s rokem 2018 představuje zvýšení o 23 % a zároveň se jedná o více než dvojnásobnou hodnotu oproti roku 2017. Během čtvrtého kvartálu roku 2019 zaujímaly plug-in hybridy více než 20% podíl z celkového počtu vozů Volvo prodaných v Evropě.

FOTO: Plně elektrické Volvo XC40 Recharge P8

Plně elektrické Volvo XC40 Recharge P8 - 259209_Volvo_XC40_Recharge_P8_AWD_in_Glacier_SilverPlně elektrické Volvo XC40 Recharge P8 - 259196_Volvo_XC40_Recharge_P8_AWD_in_Glacier_SilverPlně elektrické Volvo XC40 Recharge P8 - 259194_Volvo_XC40_Recharge_P8_AWD_in_Glacier_SilverPlně elektrické Volvo XC40 Recharge P8 - 259193_Volvo_XC40_Recharge_P8_AWD_in_Glacier_SilverPlně elektrické Volvo XC40 Recharge P8 - 259192_Volvo_XC40_Recharge_P8_AWD_in_Glacier_Silver
Další fotky
Plně elektrické Volvo XC40 Recharge P8 - 259191_Volvo_XC40_Recharge_P8_AWD_in_Glacier_Silver

Mimoto společnost zaznamenává také silný a trvalý nárůst s ohledem na využívání on-line konfigurátoru pro vozy řady Recharge. V posledním čtvrtletí roku 2019 tvořily tyto konfigurace v regionu EMEA kolem jedné třetiny všech uskutečněných konfigurací.

„Je očividné, že se zákazníkům naše nabídka modelů Recharge líbí,“ uvedl Björn Annwall, ředitel pro EMEA region a pro globální obchodní operace. „Naše modely Recharge zosobňují vše, co zákazníci od značky Volvo očekávají, a navíc se mohou pochlubit vysoce moderním plně elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem.“

Jakožto plně elektrická varianta úspěšně prodávaného SUV XC40 – jež se stalo prvním vozem Volvo, který vyhrál prestižní ocenění Evropské auto roku – je Volvo XC40 Recharge P8 postaveno na kompaktní modulární platformě CMA. Ta představuje vyspělou automobilovou architekturu, na jejímž vývoji automobilka spolupracovala v rámci skupiny Geely Group.

Volvo XC40 Recharge P8 s pohonem všech kol nabízí na jedno nabití dojezd více než 400 km (WLTP) a výkon 408 koní. Při využití systému pro rychlé nabíjení je možné akumulátor vozu dobít na 80 % jeho kapacity během 40 minut.

Tento „zakladatel“ rodiny plně elektrických vozů Volvo představuje pro automobilku skutečný milník, protože se jedná nejen o první čistě elektrický vůz značky, ale také o první model Volvo vybavený zbrusu novým infotainmentem, řízeným operačním systémem Android společnosti Google.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD.

Ten udělá na zákazníky dojem bezprecedentní úrovní personalizace, ještě vyšší intuitivností a integrovanou technologií Google, s níž se pojí celá řada rozmanitých služeb, jako jsou Google Asistent, Mapy Google a obchod Google Play. Volvo XC40 Recharge P8 zaujme i faktem, že lze většinu jeho softwaru a operační systém aktualizovat na dálku (vzduchem).

Přestože inženýři automobilky Volvo Cars vycházeli ze stavby mimořádně bezpečného Volva XC40, museli kompletně změnit konstrukci přídi a posílit její strukturu tak, aby došlo k vykompenzování absence spalovacího motoru a současně byla zajištěna stejná úroveň bezpečnosti jako v jiných vozech Volvo.

Akumulátor je chráněn bezpečnostní klecí, která je integrována ve střední části podvozku. Umístění akumulátoru v podlaze vozu současně snižuje těžiště vozu, což mimo jiné znamená také lepší ochranu před převrácením.

Vzhledem k inovativnímu přístupu prosazujícímu všestrannou funkčnost má posádka vozu k dispozici spoustu míst pro uložení různých věcí. Mimo zavazadlového prostoru a kapes ve dveřích jsou zde například i úložná místa pod sedadly. Protože vůz není vybaven spalovacím motorem, nabízí dokonce ještě více úložného prostoru než standardní Volvo XC40. Konkrétně se jedná o tzv. přední kufr pod kapotou.

Volvo S60 T5 R-Design: Thorův pozdrav

Komentáře