Z rockové hvězdy úspěšným podnikatelem? Vojtěch Lambert hraje na bubny od roku 2003. Na kontě má čtyři vydaná alba se dvěma různými kapelami i vystoupení na festivalech Rock for People nebo Colours of Ostrava. Dnes se věnuje poskytování digitálních služeb v online prostředí a bubnuje už jen pro radost a odreagování, jeho koníček jej však v dalším profesním směřování významně ovlivnil. Kvůli kapele se totiž před lety namísto odchodu do zahraničí rozhodl pro studium v Praze, které jej připravilo nejen na reálný život, ale i další profesní kariéru. Co by mělo vysokoškolské studium studentům podle Vojtěcha Lamberta nabídnout a jaký hudební festival má nejraději?

Už během svých vysokoškolských studií jste začal pracovat na založení vlastní digitální agentury, která dnes poskytuje servis celé řadě velkých společností, zároveň jste se však aktivně věnoval hudbě. Bylo pro vás těžké rozhodnout se, kterým směrem se nakonec vydáte?

Ani ne. Bavilo a baví mě obojí, tak jsem se snažil vše vždy skloubit. Je jasné, že kdybychom chtěli udělat s kapelou díru do světa, museli bychom se tomu věnovat 24/7, ale takové ambice tam zase nebyly. Brali jsme to vždy hlavně jako super zábavu. Máme z koncertů a turné neskutečné zážitky.

Ještě se věnujete hraní na bubny, nebo jste za hudební kariérou udělal tlustou čáru?

Ano, hraji stále na bubny. Je to skvělé odreagování a baví mě to. Druhou kapelu Bros ‚n‘ Beasts, kterou jsme dali dohromady se spolužáky z Anglo-American University, jsme sice v roce 2018 pozastavili, ale dali jsme pro zábavu dohromady s kamarády třetí kapelu, kde hrajeme covery slavných britských a amerických kytarovek. Nicméně vzhledem k tomu, že všichni už máme rodiny, děti a hodně práce, scházíme se spíše nepravidelně. Trénovat chodím ale co nejčastěji.

Studovat vedle studentů z celého světa člověku rozšíří obzory

Váš koníček také ovlivnil výběr vysoké školy, namísto studia v zahraničí jste se rozhodl nastoupit na Anglo-American University v Praze. Co považujete za hlavní benefity studia na škole, kde je vyučovacím jazykem angličtina?

Obecně mě na AAU bavil americký systém studia, kdy vše bylo zaměřené na kritické a analytické myšlení, dělali jsme hodně projektů a prezentací. Tedy škola připraví studenty na reálný život a práci ve firmách a korporacích. Je obecně známo, že klasické biflování už není ta správná cesta. Dneska je možné dohledat všechny informace na internetu, ale musíte vědět, jak je aplikovat a umět strategicky přemýšlet. Skvělí byly také lektoři. Často se jednalo o velké kapacity v daných oborech jak z ČR, tak i zahraničí. Velkým benefitem bylo, že jsem na AAU studoval se studenty z celého světa, a to člověku také rozšíří obzory a vnímání věcí v souvislostech. V neposlední řadě to je právě zmiňovaná angličtina. Díky tomu čtu většinu knih v originále a jsem schopen jednat s klienty ze zahraničních korporací, přednášet v angličtině nebo například psát a revidovat komplexní smlouvy v angličtině.

Vaší hlavní specializací jsou sociální sítě, které se neustále vyvíjejí. Jak se udržujete v obraze?

Snažím se obklopovat chytrými lidmi ve firmě a těm dávat prostor. Díky tomu se posouvají nejen oni, ale i já. Samozřejmostí je, že čtu hodně zahraničních blogů, materiálů, knih, vzděláme se skrze Google a Facebook partnerství a chodíme s kolegy na odborné konference. Člověka to musí bavit, pak je neustálé se učení jednodušší.

Kterou z vámi realizovaných kampaní osobně považujete za nejúspěšnější a proč?

Za desetiletou historii firmy jsme realizovali tisíce kampaní pro stovky klientů. Výsledky máme skvělé a těžko by se mi vybírala asi jen jedna. V posledním roce se nám například podařilo pro farmaceutickou společnost BAYER uvést značku Supradyn na Slovenský trh, takže se dostala na druhé místo prodejnosti a zajistila 10% market share mezi 140 konkurenty. Celé se to povedlo za pomocí kampaní na sociálních sítích. To oceňovali napříč korporací. Minulý rok jsme také vyhráli s firmou MAPO plasma, což je síť plasma center na Moravě, Výkonnostní kampaň roku v prestižní soutěži WEBTOP100 a zároveň jsme se stali Absolutním vítězem roku – dostali jsme 100 % ve všech 4 hodnocených kritériích.

V rámci Evropy u nás máme největší počet e-shopů na obyvatele

Jak si vedou české značky ve srovnání s těmi zahraničními na sociálních sítích? Je úroveň jejich profilů a komunikace srovnatelná se světem?

Ano, český trh je hodně specifický tím, že je tady velké konkurenční prostředí, neboť zde nadnárodním gigantům jako Google a Facebook konkuruje Seznam. To vyvíjí tlak na tyto firmy a ty tak implementují na českém trhu Beta verze všech novinek mezi prvními zeměmi světa. To edukuje trh a rozvíjí ho. Máme jednu z největších penetrací internetu v Evropě a největší počet e-shopů na obyvatele. To vše nutí firmy dělat co nejkvalitnější obsah na sociálních sítích, aby uspěly mezi ostatními firmami. Češi také patří mezi přední země ve vývoji analytických nástrojů na sociální sítě, např. startup Socialbakers. Kvalita může být horší u menších a lokálních firem, ale to je spíše dáno nedostatečnou znalostí sociálních sítí, méně erudovaným personálem nebo úrovní investic do marketingu. Nicméně pandemie koronaviru nás posunula o takových 5 let dopředu, takže dneska už nikdo nepochybuje o síle sociálních sítí a digitálního marketingu.

Budapešťský festival Sziget je svátkem hudby

Léto je v plném proudu, proto se nemohu nezeptat na to, který hudební festival patří mezi vaše nejoblíbenější?

Snažil jsem se vždy jezdit do zahraničí na festivaly. Dříve byl rozdíl v kvalitě mezi českými a zahraničními festivaly velký. Hodně se ale změnilo a festivaly jako Colours of Ostrava nebo Rock For People dokáží obstát ve srovnání se zahraničím. Můj nejoblíbenější festival je Sziget. Je to jeden z největších festivalů v Evropě vůbec. Každý rok je pořádán na ostrově v srdci Budapešti a je to skvělý festival – jak po stránce organizace, tak kapel, zázemí, atmosféry. Rozhodně doporučuji ho někdy navštívit. Je to svátek hudby.

Vojtěch Lambert vystudoval magisterský obor Business and Law in International Markets na Anglo-Americké University v Praze. Od roku 2011 se specializuje na poskytování digitálních služeb pro klienty v online prostředí v rámci agentury LCG New Media, která se řadí mezi TOP 50 agentur v České republice dle Google. Pravidelně publikuje články o dění v digitálním prostředí.

Foto: archiv Vojtěcha Lamberta

Komentáře