Tenisky adidas Originals letos slaví už půl století existence. Poznáte je na první pohled: gumová špička, jednoduchý svršek a pohodlná podšívka. V 70. letech vznikly pro basketbalisty. Jenže basketbalem to neskončilo: oblíbili si je umělci, ikony streetové kultury a vůbec ti, kteří mají rádi cool věci. Jako třeba vy. Velmi pravděpodobně je ve svém botníku máte. A kdyby náhodou ne, tak je mít můžete.
Základem značky adidas Originals je nezaměnitelná DNA adidas. Její kořeny tkví ve sportu, ale přerostla jeho hranice a zasahuje do hudby, umění i módy. adidas Originals nyní přichází s unikátním projektem nazvaným Change is a Team Sport. Cílem je připomenout, že za zásadními změnami vždy stojí celý tým a ne pouze jednotlivec. Připomenout, že jedině společně lze změnit svět k lepšímu.
V rámci projektu se v ulicích Prahy objevily jedinečné streetartové instalace z dílny slovenského fotografa a umělce Lousy Aubera. Jasně, teď ven moc nechodíme. Ale ty objekty tam jsou. A budou k vidění třeba i později. Jde o svědectví smyslu týmové práce. Každý z nás dokáže sám hrozně moc. Ale v týmu dokážeme ještě mnohem víc a změníme svět.
Celý projekt odstartovala instalace obrazovek ve Footshopu v ulici Na Příkopech, kde se promítala archivní videa z historie značky. Ve Vnitrobloku je nainstalován speciální neonový rám, zatímco na budově na pražském Andělu vzniklo impozantní streetartové dílo komunikující hlavní myšlenky projektu. Jedním z nejpůsobivějších momentů celé kampaně byl unikátní videomapping, který byl k vidění 28. února na Stalinu.
Lousy Auber umí spojovat umění a marketing tak, aby výsledkem bylo cosi, co marketing přesahuje. Aby to bylo jedinečné umění. Aby jeho díla byla součástí města. I proto v rámci projektu vznikla také autorská instalace LED objektu, který je umístěný před obchodním Centrem Stromovka.
Značka adidas Originals hodlá podobnými projekty dál rozvíjet osobité pojetí marketingu, který cíli na lidi, kteří značce rozumějí. Spolupráce s mladými progresivními umělci se nabízí sama. Pomáhají značce udržovat kontakt s realitou, s novými směry a zapojit do procesu zajímavé osobnosti módy, kultury, hudby a sportu.