Třídění považuje řada Pražanů za samozřejmost, někteří ale přesto občas nevědomky chybují. Pražské služby proto připravily pokračování edukativní kampaně „Vytřiď to!“. Její hlavní tváří se stal opět známý herec a moderátor Vašek Matějovský. Ve dvou nových videoklipech vzdělává občany a zábavnou formou ukazuje, jak správně třídit.

Některé druhy odpadu nosí lidé k popelnicím prakticky denně. Jiné ale mohou být i pro poctivé třídiče menším oříškem. Pražské služby proto připravily další pokračování úspěšné kampaně „Vytřiď to!“. Její hlavní tvář, herec a moderátor Vašek Matějovský, v ní zábavnou formou radí, kam správně vyhazovat vybrané specifické druhy odpadků. „Dlouhodobě se snažíme Pražany edukovat mimo jiných i na toto téma prostřednictvím sociálních sítí, informačních brožur, článků v médiích nebo právě pomocí zábavných videí. Jsme moc rádi, že do toho s námi Vašek Matějovský opět šel. Ohlasy na něj byly v minulosti pozitivní, věříme tedy, že stejné to bude i tentokrát,“ říká Alexandr Komarnický, mluvčí největší svozové společnosti v Praze.Sušák hoďte na sběrák, kolo otočte v re-use pointu

Do hledáčku letošního pokračování kampaně „Vytřiď to!“ se dostalo hned několik druhů odpadků, u kterých občas panují mýty a pochybnosti o tom, co s nimi. „Často dostáváme dotazy od lidí, jestli musí před vyhozením do žluté popelnice vymývat plastový obal od pracího prášku, zda zvadlou pokojovou rostlinu smějí do bioodpadu hodit i s květináčem, a tak bychom mohli pokračovat dál. V nových videích jsme se proto zaměřili na nejčastější otázky a nejasnosti ohledně třídění. Skutečně je to parádní podívaná,“ láká diváky Komarnický. Ti se po zhlédnutí dozví nejen to, jestli patří kovový sušák na prádlo do šedého kontejneru, ale třeba i to, že funkční jízdní kolo může ještě dostat druhou šanci v některém z re-use pointů.

On je žena

Jediným protagonistou těchto videoklipů je Vašek Matějovský, který se zhostil role moderátora i samotných soutěžících. „Při natáčení skutečně nikdy není nouze o vtipné momenty. Ačkoli je třídění důležité a týká se nás všech, musí člověk sem tam i o vážných věcech mluvit s nadhledem. Diváky ujišťuji, že se královsky pobaví. Navíc mají jedinečnou příležitost vidět mě v dámských šatech. Je to vlastně taková malá vědomostní show,“ popisuje Vašek Matějovský.

Pro Pražské služby je edukace veřejnosti jednou z klíčových priorit. Kampaním s různými osobnostmi se věnují několik let. Před časem mohli lidé zaznamenat například tu s názvem „Šlápni na to!“, která apeluje na sešlapávání PET lahví nebo papírových krabic. Velký ohlas zaznamenala i kampaň „Není to normální“ o odhazování odpadků ve veřejném prostoru nebo „Jde to i jinak“, která popularizovala používání udržitelných obalů místo těch jednorázových.

Foto: PSAS

Komentáře